ВАСИЛЬ ДУДНИК, ГОЛОВА ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ АВТОМОБІЛЬНОГО ТА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО МАШИНОБУДУВАННЯ УКРАЇНИ, ЗАСТУПНИК ГОЛОВИ КОМІСІЇ З ПІДГОТОВКИ ПРОПОЗИЦІЙ ЩОДО ЗМІН ДО СТАТУТУ ФПУ:
«Статут – це основний документ для будь-якої організації. Він
визначає основні напрями та регламентує її діяльність і відносини з членськими
організаціями.
Саме тому, на мій погляд, Статут має бути деякою мірою консервативним,
але не закостенілим.
Зміни до нього мають вноситись лише у випадках необхідності приведення
його положень у відповідність до вимог законодавства, до змін, які відбуваються
у суспільному житті країни, або з метою уточнення, покращення чи деталізації механізмів
діяльності організації.
Багато в чому саме завдяки таким підходам до Статуту наша організація,
до речі, одна з небагатьох в Україні, змогла вистояти, зміцнитися, зберегти свою
єдність, посилитися і виконувати свої функції в нових умовах.
Не стала виключенням і підготовка до чергового з’їзду ФПУ. Одним
із питань, яке вноситься на його розгляд, є внесення змін до Статуту.
Для забезпечення цього процесу та підготовки опрацьованих пропозицій
делегатами з’їзду ще в 2014 році була створена відповідна комісія. Відбулося 7 засідань
комісії, під час яких було розглянуто кілька сотень пропозицій від членських організацій
та членів профспілок.
Усі вони були детально розглянуті на засіданнях і щодо них були
прийняті відповідні рішення. Напрацювання комісії кілька разів розглядалися на
Президії ФПУ.
Маю зазначити, що робота комісії проходила демократично і її
висновки не були кінцевими. На засідання запрошувались автори пропозицій. У разі
відхилення пропозиції той, хто її вніс, мав право звернутися до Президії і навіть
до Ради ФПУ. І це право було реалізоване на практиці.
Якщо говорити по суті змін, які були схвалені Радою ФПУ, то основні
зміни пропонується внести до V розділу Статуту «Майно і фінансова діяльність ФПУ»
та розділу VII «Припинення ФПУ».
Практично всі вони пов’язані з прийняттям нового Податкового
кодексу і спрямовані на приведення положень Статуту у відповідність до його вимог.
В першу чергу це стосується питання збереження неприбуткового статусу ФПУ, переліку
напрямів використання коштів.
Значні зміни пропонується внести і до статті 9 Статуту, яка визначає
основні завдання ФПУ. Це пов’язано з тим, що в чинному Статуті в цій статті були
норми, які явно не належали до основних завдань. Наприклад, здійснення господарської
діяльності.
Тому цю статтю пропонується поділити на дві: в одну будуть включені
положення, що дійсно стосуються завдань та мети діяльності ФПУ, а в другу – шляхи
досягнення цих завдань.
У ІІІ розділі Статуту в статті 18 розширено перелік підстав
для припинення членства у ФПУ такими позиціями, як вчинення дій, що завдають шкоди
авторитету ФПУ, невиконання рішень виборних органів ФПУ, втрата зв’язку з ФПУ. Уточнено
позиції щодо виключення членської організації за несплату членських внесків (цим
займається Контрольно-ревізійна комісія) та виключення з інших підстав – за висновком
Статутної комісії.
У розділі V Статуту щодо коштів, майна і порядку здійснення фінансової
діяльності зазначено, що доходи ФПУ використовуються виключно для фінансування
реалізації мети, основних завдань та напрямів діяльності, визначених Статутом,
та видатків на утримання ФПУ. Вони не розподіляються поміж членськими організаціями,
але членським організаціям і членам профспілок може надаватися фінансова допомога.
Що стосується інших змін, то переважна їх більшість має редакційний,
уточнюючий характер або пов’язані з приведенням норм Статуту до вимог законодавства
України.
Саме тому на них зупинятися я не буду.
Однак маю сказати, що до комісії надійшло декілька пропозицій,
які мали дуже принциповий характер і зачіпали основні принципи побудови ФПУ. Комісія,
як у подальшому і Президія, не змогли прийняти однозначне рішення з цих питань
і було вирішено – щоб не вносити напруження в роботу з’їзду, запропонувати йому
перенести обговорення цих питань на майбутнє, для чого доручити розглянути їх
на засіданні новообраної Ради ФПУ і від імені з’їзду надати їй повноваження у разі
необхідності вносити зміни до Статуту. Це рішення підтримала і нині діюча Рада
ФПУ.
Що ж це за зміни? Їх декілька:
– змінити принципи формування виборних органів ФПУ залежно від
кількості членів профспілок та фінансового внеску членських організацій в діяльність
ФПУ;
– входження до обласних профоб’єднань місцевих профспілок, які
не входять до складу галузевих профспілок, що є членськими організаціями ФПУ, та
права участі таких профспілок у виборних органах ФПУ.
Незважаючи на те, що Рада ФПУ вже погодила зміни до Статуту,
які будуть від її імені вноситись делегатам VII з’їзду, робота комісії не завершилась
і триватиме до самого з’їзду. Адже пропозиції щодо змін можуть надходити і надалі.
Усі свої напрацювання щодо нових пропозицій наша комісія передасть
до відповідної комісії, яка буде створена з’їздом».
ФПУ КАТЕГОРИЧНО ПРОТИ ЗАНИЖЕННЯ ЗАРПЛАТИ ДЕРЖАВНИМ ІНСПЕКТОРАМ
З ОХОРОНИ ПРАЦІ
Про це заявив на засіданні Уряду 10 березня представник профспілок
– керівник СПО об’єднань профспілок, Голова ФПУ Григорій Осовий.
Як повідомляє прес-центр ФПУ, змінами до відповідної постанови
Кабінету Міністрів України працівникам територіальних органів Держпраці пропонувалося
підвищити посадові оклади на 25%, але залишити їх такими, як вони були встановлені
ще в 2006 році.
Зокрема, оклад державного інспектора з охорони праці становить
570 грн, державних гірничотехнічних інспекторів – 750 грн, головного технічного
інспектора – 970 грн.
У представників профспілок це викликало обурення! З одного боку,
це незаконно, оскільки відповідно до законодавства про оплату праці та Конституції
жоден працівник не повинен отримувати зарплату меншу, ніж гарантований державою
прожитковий мінімум, який наразі для працездатних осіб становить 1378 грн.
З іншого боку, як можна собі уявити, щоб державні гірничотехнічні
інспектори, які здійснюють нагляд за охороною праці на вугільних шахтах і рудниках
із підземними роботами, на підприємствах із розвідки, видобутку та переробки уранових
руд, атомних електростанціях і дослідних ядерних реакторах, щоденно ризикуючи власним
життям і здоров’ям, отримували таку мізерну зарплату?!
На жаль, запитання профспілок лишилися непочутими, і відповідна
постанова була ухвалена.
Уряд також затвердив бюджет Пенсійного фонду України на 2016
рік.
У зв’язку із зниженням надходжень від збору ЄСВ різко зменшилося
фінансове наповнення не тільки ПФ, а й фондів соціального страхування.
Так, цього року від ЄСВ до ПФ заплановано зібрати лише 105 млрд
(із 256 млрд, необхідних для забезпечення пенсійних виплат у 2016 році). Решта
має бути дофінансована з Держбюджету, 1,5 млрд — буде знято із Фонду соцстраху
з тимчасової втрати працездатності, що викликає заперечення профспілок, тому що
недофінансування фондів спричинить затримки виплат лікарняних тощо, при цьому зниження
ЄСВ так і не вплинуло на підвищення зарплат, як це обіцяв Уряд.
Григорій ОСОВИЙ, Голова СПО об’єднань профспілок, Голова ФПУ:
«Це не тільки аморально, а й злочинно. Навіщо так принижувати
гідність людей? І це робиться під час масштабної кампанії боротьби з корупцією.
А чи не стане така ганебна зарплата причиною не виконувати належним чином державницьку
наглядову функцію і чи не вплине це на об’єктивність і вимогливість державного
інспектора під час інспектування? А може, це політика на знищення інспекції?»
18.03.2016
|