« на головну 24.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Внутрішнє життя

ВОЛОДИМИР РИЖИХ, ГОЛОВА КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНОЇ КОМІСІЇ ФПУ:

ВОЛОДИМИР РИЖИХ, ГОЛОВА КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНОЇ КОМІСІЇ ФПУ:

«Обов’язки Контрольно-реві­зійної комісії випливають із Статуту ФПУ і Положен­ня про Контрольно-ревізій­ну комісію ФПУ.

КРК контролює здійснення виборними ор­ганами та посадовими особами ФПУ, членськи­ми організаціями ФПУ статутних повноважень та виконання рішень виборних органів ФПУ.

Головна увага, як правило, приділяється питанням контролю за: своєчасністю та повно­тою надходження та використання членських внесків, доходів, отриманих від здійснення корпоративних прав ФПУ; фінансовою діяль­ністю ФПУ, а також цільовим використанням виборними органами та членськими організа­ціями коштів спеціальних фондів, асигну­вань, що виділяються на виконання загально­профспілкових програм; порядком укладення договорів та ефективністю передачі в оренду нерухомого майна, окремих об’єктів, майно­вих комплексів, що належать юридичним осо­бам, створеним ФПУ.

Також КРК перевіряє ефективність вико­ристання майна, активів і коштів ФПУ, інших надходжень; проводить ревізії фінансово-гос­подарської діяльності, використання і збере­ження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, майна, правильності та стану ведення бухгалтерського обліку в юридичних особах, створених ФПУ.

Не останнє місце займає також розгляд листів, звернень і скарг членів профспілок, членських організацій ФПУ та перевірка орга­нізації цієї роботи в апараті ФПУ. Серед обов’язків КРК також розроблення пропозицій щодо вдосконалення контролю за фінансово-господарською діяльністю та ефективністю використання майна і коштів ФПУ, внесення відповідних пропозицій Раді та з’їзду ФПУ.

Якщо ж виявляються факти нераціональ­ного використання, зловживань, то КРК має внести пропозиції щодо їх усунення.

Як бачимо, серед першочергових обов’язків КРК – питання фінансово-господарської діяль­ності та використання коштів, що потребують у складі КРК більше спеціалістів саме фінан­сового спрямування: бухгалтерів, економістів. У складі КРК нинішнього скликання (2011– 2016 рр.) із 13 членів було лише 5 бухгалтерів. При формуванні списку кандидатур до нового складу КРК пропозиції були враховані – до 7 осіб збільшилась кількість фахівців фінансо­вого профілю, серед яких головні бухгалтери, економісти, голови профкомів, обкомів, пред­ставники територіальних органів та всеукра­їнських профспілок.

Хотів би також зазначити, що в складі КРК, що працювала протягом 2011–2016 років, є чу­дові спеціалісти, які не один раз були у складі КРК і донині працюють та виявляють відпові­дальність. Серед них, зокрема, завідувач фі­нансового відділу – головний бухгалтер ЦК Профспілки працівників будівництва і про­мисловості будівельних матеріалів України Михайло Зігура, головний бухгалтер ЦР Проф­спілки працівників автомобільного та сіль­ськогосподарського машинобудування Укра­їни Валентина Бойко, голова Кіровоградської обласної організації профспілки працівників культури Зоя Кадук, заступник голови Проф­спілки машинобудівників та приладобудівни­ків України Василь Левченко. Дивлячись на їхню роботу, можна з упевненістю сказати, що КРК може багато чого зробити як для ФПУ, так і для кожного члена профспілки. Наступний склад КРК обіцяє бути професійним, з досві­дом роботи, йому потрібно тільки побажати налагодження якомога міцніших контактів з профспілковим активом.

Наголошуючи на важливості налагоджен­ня КРК тісніших зв’язків із членськими орга­нізаціями, членами профспілок, варто було б налаштувати гарячу лінію Контрольно-реві­зійної комісії, на яку, за необхідності, міг би звернутися кожен член профспілки. Більшу увагу приділяти питанням інформаційної ро­боти, зокрема висвітленню діяльності КРК на шпальтах «ПВ», сайті ФПУ.

Слід зазначити, що останніми роками до­ходи від надходження членських внесків та доходи головних підприємств, таких як ПрАТ «Укрпрофоздоровниця», «Укрпрофтур» та «Укрпрофпостач», зменшилися. Як наслідок: зменшилися доходи – зменшилися видатки від прибутку до ФПУ.

Основна причина невиконання дохідної час­тини – це ігнорування норм Статуту з відраху­вання членських внесків. І справа тут не лише в зменшенні чисельності членів профспілок у членських організаціях (адже відійшли орга­нізації АР Крим, далася взнаки й ситуація у До­нецькій та Луганській областях). Так, примі­ром, у 2015 році була запланована дохідна час­тина 23 млн 261 тис. грн (що на 10 млн грн мен­ше, ніж у 2011–2013 рр.). Відповідно до плану витрат на 2015-й, він дорівнював запланованим доходам – 23 млн 261 тис. грн. По факту ж ми отримали в дохідній частині близько 18 млн 4 тис. грн (78,6% від запланованого).

Основна причина невиконання дохідної частини – порушення норм Статуту з відраху­вання членських внесків. Із 42 всеукраїнських профспілок лише 16 (менше 40% від загальної чисельності) повністю виконують статутні зобов’язання, 8 організацій виконують їх лише на 50%. Дві профспілки взагалі не сплачують членських внесків – Профспілка працівників Пенсійного фонду України та Профспілка так­систів України.

Серед інших джерел надходжень до бюджету – дивіденди та фінансова допомога, з яких за­плановано було одержати 13 млн грн, а по факту одержали 11,5 млн грн (88,5% виконання).

Не вистачає доходів – не реалізуються й ви­трати. Фінансова допомога членським органі­заціям виконана лише на 32,5% із запланова­ного. На відновлення Будинку профспілок – взагалі 0, на Фонд солідарності – менше 50%. Ми не можемо бути сильними і солідарними, не маючи необхідних коштів.

То як же вирішувати ці проблемні питання? Можливо, варто було б Статутній комісії та Президії ФПУ виконувати ст. 50 Статуту ФПУ – про виключення членської організації із скла­ду ФПУ за несплату членських внесків без по­важних причин протягом 4 місяців і про по­збавлення права голосу на засіданні виборних органів при несплаті членських внесків протя­гом 2 місяців. Інформувати про ці негаразди через газету «ПВ» та сайт ФПУ. Контрольно-ре­візійна комісія не виявила себе в цьому питан­ні достатньо вимогливо і принципово.

Хотів би зупинитись ще й на порядку укла­дання договорів та ефективності передачі в оренду нерухомого майна, зокрема щодо пра­вильності укладання договорів, визначення в них сум на оренду майна, де маємо перевіряти відсутність корупційної складової. Не завжди на ФПУ виходять порядні підприємці, бізнес­мени, які налаштовані на чесну співпрацю.

Наведу приклад перевірки питання оренди майнового комплексу підприємства ФПУ «Між­народний центр культури і мистецтв профспі­лок України». Нам усім відомо, що Жовтневий палац потребує значних коштів, аби привести його до належного стану й ефективного функці­онування. Один з варіантів – відшукати гідного інвестора. І от свого часу ТОВ «Юридична ком­панія «Оптімус груп» та в. о. директора підпри­ємства ФПУ «Міжнародний центр культури і мистецтв профспілок України» підписали про­токол з наміром укласти договір оренди майно­вого комплексу будівель МЦКМ. Але він не від­повідав первинному узгодженому варіанту. Зміст ксерокопії наданого протоколу містить низку істотних відмінностей від оригінальної редакції, зокрема щодо надання права користу­вання земельною ділянкою, зміни розміру орендної плати, заміни умов узгодження плану ремонту тощо. Висновок експертного дослі­дження підтверджує фальсифікацію.

Слід зазначити, що серед матеріалів по суті справи відсутні погодження керівників ФПУ на протоколі. Крім того, відповідно до Статуту МЦКМ, в. о. директора не мав права без погодження з ФПУ надавати в оренду май­но, яке йому не належить. А в своїй претензії ТОВ «ЮК «Оптімус груп» вказує на понесені збитки та штрафні санкції понад 1 млн євро.

Результати перевірки робочої групи за участю КРК спростували ризик витрат майна підприємства ФПУ «МЦКМ».

Питання було порушено завдяки тому, що у профспілкової сторони зародилися сумніви, надійшли запити керівників членських орга­нізацій. Це приклад того, як важливо, щоб із КРК взаємодіяли активісти, спеціалісти, па­тріоти ФПУ».

 

ПМГУ І ФМУ – ПРОТИ БЕЗПІДСТАВНОГО СКОРОЧЕННЯ СПИСКІВ № 1 І № 2

Голова ЦК ПМГУ Сергій Комишев спільно з головою Ради Федера­ції металургів України Сергієм Біленьким направили на адресу Прем’єр-міністра України Арсе­нія Яценюка, міністра соціальної політики Павла Розенка лист про необґрунтованість і неприпусти­мість прийняття проекту поста­нови Кабінету Міністрів України «Про затвердження списків ви­робництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах».

Як інформує прес-центр ФПУ, в про­екті із списків № 1 і № 2 вилучено низку виробництв, професій та по­сад, зайнятість на яких, за резуль­татами неодноразово проведеної атестації робочих місць, сьогодні дає право на пен­сійне забезпечення на пільгових умовах. При цьому до проекту не надано жодних обґрунтувань, зокрема підтвердження від­сутності на таких робочих місцях неспри­ятливих та шкідливих умов праці.

У зв’язку з цим Спільний представницький орган всеукраїнських об’єднань профспілок направив міністру соціальної політики України лист із пропозицією про робочу зу­стріч з керівниками галузевих профспілок для вироблення конкретного плану прове­дення роботи з опрацювання нової редакції списків. Зокрема, пропонується створити в кожній галузі з представників міністерства (відомства) і галузевої профспілки комісію, яка має детально опрацювати відповідний перелік професій та посад і внести пропози­ції. За результатами роботи таких комісій потрібно буде сформувати списки № 1 і № 2 для остаточного обговорення і прийняття відповідного рішення. Профспілки очіку­ють відповіді від міністра.

 

СТРАТЕГІЯ ПОДОЛАННЯ БІДНОСТІ

2 березня Голова ФПУ взяв участь у засіданні Кабінету Міністрів Украї­ни, на якому розглядалася Стратегія подолання бідності до 2020 року.

Як повідомляє прес-центр ФПУ, комен­туючи розгляд цього питання, Григо­рій Осовий зазначив, що профспілки активно долучились до роботи над проектом Стратегії на всіх етапах. Значна частина внесених ФПУ пропозицій врахована в процесі підготовки цього документа.

Під час засідання представник профспілок в Уряді Григорій Осовий вніс ще декілька важ­ливих пропозицій. Зокрема, для врахування позицій сторін соцдіалогу слід передбачити, щоб цей діалог стосувався не тільки соціаль­но-трудових, а й економічних питань, що від­повідає нормам Закону про соціальний діалог.

12.03.2016



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання