ЧАС ВИМАГАЄ НОВИХ ПІДХОДІВ
Семінар у Чернігові — це п’ять днів активної, динамічної та ефективної
роботи всіх учасників.
Світлана ГІЛЬТАЙ,
учасниця другої групи дансько-українського проекту
На заняттях ми мали змогу ознайомитися з методами профспілкового
навчання в Данії, дізналися, як діє профспілка 3F, розглянули її структуру, членство,
законодавчу базу, систему утримання членських внесків, яка становить фіксовану
суму, на відміну від України. Крім лекцій були й практичні заняття, де учасників
професійно поділили на групи, що дало можливість працювати з кожним окремо.
Нас вчили правильно укладати колективні договори, грамотно вести
колективні переговори у регулюванні трудових відносин, вирішувати конфлікти.
Проте, враховуючи складний час для нашої держави, важко побачити
профспілку 3F
в Україні. Наприклад, колективні договори укладаються формально, частково їх не
виконує адміністрація. Ще однією перепоною є недостатня активність пересічних
членів профспілки. Це, мабуть, ще й через те, що люди досі сприймають профспілку,
як орган, що має їх обслуговувати за їхні внески. Проте настав час усвідомити,
що профспілка – це самоорганізована структура найманих працівників для захисту
власних законних прав та інтересів. Отже, одне з наших головних завдань – подолати
споживацьке ставлення спілчан до профспілки, вони мають свідомо підтримувати обраних
ними лідерів, масово відстоювати свої права, розуміти, що кожен особисто відповідає
за процеси, що відбуваються у своїй профспілці. Час вимагає інших підходів, інших
методів роботи, ніж були колись.
ПЕРІОД РЕАЛІЗАЦІЇ
з 1 квітня 2015 р. по 31 грудня 2017 р.
ЦІЛЬ ПРОЕКТУ
ФПУ покращить свою здатність організовувати і представляти інтереси
працюючих та підвищить рівень захисту.
СПРЯМУВАННЯ ПРОЕКТУ
сприяння розвитку і зміцнення профспілок в Україні.
ХТО, ЯК НЕ ПРОФСПІЛКИ?
Важливою ланкою у діяльнос-
ті промислових підпри-
ємств, безумовно, є проф-
спілки. Хто, якщо не вони,
допоможе простим працівникам
захистити свої права, хто, якщо не
профспілка, допоможе забезпечи-
ти гідним робочим місцем та заро-
бітною платою, допоможе досягти
гідного рівня життя?
Дехто може помилятися, вва-
жаючи, що профспілки – це пере-
житок минулого. Проте досвід ба-
гатьох розвинених країн дово-
дить зворотне. Саме завдяки
профспілкам працівники різних
країн мають трудовий, соціаль-
ний, правовий захист, мають
можливість розвиватися як осо-
бистість, отримувати додаткові
знання, користуються пільгами й
соціальними благами. Європей-
ські робітники вже давно зрозумі-
ли: якщо ти член профспілки, ти
не один і твої права можуть і бу-
дуть захищати.
Саме тому от уже 25 років пер-
винні профспілкові організації іс-
нують і працюють практично на
всіх промислових підприємствах
України. Вони об’єднані в галузеві
профспілки й охоплюють різні га-
лузі: оборонну, вугільну промисло-
вість, металообробку, машинобу-
дування, космічну галузь, АПК,
приладобудування, освіту, охоро-
ну здоров’я, авіабудівників і бага-
то інших. І усіх їх об’єднує Федера-
ція профспілок України.
МАРИНА ГЕРАСИМОВА,
ППО «Науково-виробничне
об’єднання «Павлоградський
хімічний завод», учасниця першої групи
дансько-українського проекту
ПРОГРЕСУЮЧЕ МИСЛЕННЯ ТА ПОСТІЙНЕ ВДОСКОНАЛЕННЯ – ЗАПОРУКА РОЗВИТКУ
БУДЬ-ЯКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
Такі завдання мають стояти перед кожним профспілковим лідером
для того, щоб змінити ставлення до організацій на місцях та профспілкового руху
в цілому. Саме такою є мета спільного проекту Федерації профспілок України і Данської
профспілки робітників 3F,
який має назву «Посилення внеску профспілок у забезпечення гідної праці, захисту
прав працівників та демократизації в Україні».
Роман ПРИХОДЬКО,
учасник першої групи дансько-українського проекту
Під час другого навчального блоку проекту учасники мали змогу
ознайомитися із системою навчання, що розроблена й успішно функціонує у данських
профспілках. Вона змінила моє ставлення до самого процесу профспілкового навчання.
Теми для обговорення, форми й методи роботи, що були запропоновані, виявилися новими
для мене й спонукали змінити підхід до навчання і серед активу організації, в якій
працюю.
На моє переконання, навчання має стати невід’ємною складовою
політики профспілок, покликаної дати необхідні знання, розвинути відповідні навички
роботи. Від його ефективності, логічності побудови та системності залежить імідж
профспілкового руху в суспільстві. Нинішня система навчання, на жаль, має більше
«точковий» характер. Не завжди враховується специфіка вікових груп.
Крім того, слухач має отримати знання, які допомогли б йому
у подальшій роботі вирішувати реальні життєві проблеми. Так ми зможемо отримати
нового, якісно підготовленого фахівця. І саме такий лідер буде одним із факторів
створення й підтримки привабливого іміджу профспілок у свідомості громадян для
зміцнення їх авторитету та впливу.
Під час проведення занять необхідно запровадити нову систему
навчання, що мала б конкретні цілі, сформовану мету, логічну побудову, системність;
використовувати новітні освітні технології й активні методи навчання, які забезпечать
врахування особливостей навчання та ефективне досягнення поставлених цілей; розробити
рівні профспілкової освіти; враховувати особливості різних вікових груп та психолого-соціальні
аспекти; поєднувати різні методи навчання залежно від виду інформації та її сприйняття.
02.10.2015
|