Напередодні Ради Федерації профспілок України до ФПУ надходять звернення та пропозиції з місць
Так, зокрема, із своїми пропозиціями звернулася Луганська
обласна організація профспілки машинобудівників та приладобудівників України.
У листі за підписом голови обкому Луганської організації
І. С. Артюха йдеться про наступне:
«По-перше, треба зазначити, що постанова, а головне –
аналітична частина її зроблена досить грамотно, всебічно і цілком відповідає
ситуації в державі.
Підтримуємо зроблені висновки та намічене в прийнятій постанові
Президії № П-27-2.
А тепер відносно пропозицій «…щодо захисту
соціально-економічних прав та інтересів працюючих у сучасних умовах» (взято з
п.1 постанови).
Пропозиції треба розділити на внутрішні – профспілкові, наші
та на зовнішні, які не дають гідно захищати спілчан. Тож внутрішні і
найголовніші, на наш погляд:
1. Якщо профспілка – організація, у якої є Статут, то ця
організація повинна працювати як організація, а не орган із статистики
профспілкової діяльності! З аналізом роботи всіх ланок профспілки. Чому в
якійсь ланці подібна негативна ситуація та що треба зробити для її (ситуації)
покращення і в які терміни.
Якщо висловлюватися коротко, то повинна бути належна
дисципліна та відповідальність за стан у профспілці, територіальній чи
первинній організації профспілки.
2. Цілком згодні з таким висновком: «Передусім потребує
посилення соціально-суспільної вагомості питань, що ними розглядаються,
дієвості прийнятих рішень та забезпечення їх виконання». Але якщо вагомість питань
ще є, то відносно дієвості прийнятих рішень та забезпечення їх виконання, на
жаль, такого сказати не можна. Знову ж таки, причина – в низькій виконавчій
дисципліні і відповідальності. І прикладів, кого і за що було притягнуто до
відповідальності (на різних рівнях) – НЕМАЄ. Ми не за адміністративні методи
керування, а за відповідальність за доручену справу. Бо, врешті-решт, наноситься
шкода не тільки членам профспілки, а й самій мотивації профспілкового членства.
А це вже занадто для профспілкового руху. За 10 останніх років профспілки
України втратили більш ніж половину спілчан.
3. Згодні з думкою, що викладена в абзаці 11. Цілком! І
вона наштовхнула ще на одну пропозицію. А чому б у Статуті ФПУ не передбачити
можливість ротації членів Ради ФПУ за пропозицією орг- чи мандатної комісії?
Особливо тих членів Ради, від яких не було виступів, пропозицій до розгляду у
відповідності до ситуації в профспілковому русі, зауважень до проектів
постанов у поточному складі або вже в декількох скликаннях. Від таких членів
ніякої користі немає ні для кого!
До речі, в Луганській області низкою керівників обласних організацій
вже підготовлено лист-звернення до народного депутата України В. І. Турманова
з обґрунтованою пропозицією внести на розгляд Конституційної асамблеї
положення до Конституції України про надання законодавчої ініціативи профспілкам.
Чому понад 50% з 16 млн працюючих в Україні, які є членами профспілок, не мають
законодавчої ініціативи? А це було б вагомим аргументом при мотивації
профспілкового членства. Отоді профспілки дійсно були б лобістом формування нової
ідеології розвитку України (див. абзац 13).
4. До зовнішних треба віднести наступне. Допоки в Україні
не будуть виконуватись закони, насамперед з трудового законодавства, то із
захистом трудових та економічних прав профспілки не просунуться далі тих кордонів,
у яких вони зараз перебувають. Тут можна довго і предметно перераховувати, які
закони не виконуються, в тому числі й угоди. Знову ж таки, на наші зауваження
про невиконання, наприклад, вимог Галузевої угоди – отримуємо відповідь, до
того небезпідставну – наведіть приклад, де, кого притягнули до хоча б
адміністративної, не кажучи вже про кримінальну, відповідальності за
невстановлення на підприємстві посадових окладів чи тарифних ставок згідно з
вимогами угоди.
Що для цього робити? Приклад, хоча й не зовсім, на наш
погляд, демократичний, надають сьогоднішні майданівці. Конкретніше, то треба
конкретно розглядати кожну ситуацію. А взагалі треба використовувати більше
такі форми, як пікетування тих чи інших владних структур усіма штатними працівниками
профспілок – треба отримані гроші відробляти хоча б у такий спосіб, якщо ми не
можемо усно в діалозі переконати роботодавців чи владу в законності вимог
працюючих».
На захисті соціально-економічних прав трударів
Також до ФПУ надійшов лист за підписом члена Ради ФПУ,
голови Волинської обласної організації профспілки працівників соціальної
сфери України Г. П. Микитюк. У ньому йдеться про надання пропозицій щодо
ключових проблем захисту соціально-економічних прав працівників у сучасних
умовах.
«Волинська обласна організація профспілки працівників
соціальної сфери України стурбована ситуацією, що склалася в оплаті праці
працівників бюджетних галузей за Єдиною тарифною сіткою, та щодо оплати праці
державних службовців. Украй гостро сприймається спілчанами відтермінування, в
черговий раз, запровадження Закону України «Про державну службу» та заморожування
з 1 січня 2014 року державної гарантії мінімальної заробітної плати, а також
поглиблення протиправного відставання від неї базового тарифу ЄТС працівникам
бюджетних галузей. Вважаємо, що вирішення цих питань є найважливішим
завданням профспілки в сучасних умовах.
Підтримуємо звернення ФПУ з вищезазначених питань у лютому
2014 року до Президента України В. Ф. Януковича (№ 05/01-15/119 від
06.02.2014), в. о. Прем’єр-міністра С. Т. Арбузова
(№05/01-15/120 від 06.02.2014), голови Національної служби посередництва і
примирення О. Я. Окіса (№ 05/01-16/121 від 06.02.2014) з метою повного їх
вирішення.
Також для захисту законних прав працівників необхідно
продовжити переговори з укладання нової Генеральної угоди, яка має відповідати
актуальним вимогам сьогодення».
Оплата
праці
бюджетників
Надала свої пропозиції напередодні Ради ФПУ й Рівненська
обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України. Відтак, у
листі за підписом її голови Ю. І. Кравець йдеться:
«Ключовою проблемою в сучасних умовах з питань
соціально-економічного захисту прав працівників освіти є критична ситуація, що
склалася з грудня 2013 року в оплаті праці працівників бюджетних галузей за
Єдиною тарифною сіткою. Фактично в Законі про Державний бюджет України на 2014
рік легалізовано «замороження» росту базового тарифного розряду Єдиної тарифної
сітки, розмір якого не переглядався з січня 2013 року. Критичним є стан справ
щодо оплати праці і державних службовців.
Зволікання з прийняттям урядом постанови про підвищення базового
посадового окладу Єдиної тарифної сітки викликає глибоке занепокоєння та
обурення працівників бюджетної сфери, загострює соціальну напругу в трудових
колективах, які налаштовані на відстоювання трудових прав, включаючи проведення
акцій протесту та наміри вступу в колективний трудових спір.
Зважаючи на відсутність реакції центральних органів влади на
численні звернення до них з цього приводу від профспілкових організацій всіх
рівнів, профспілок бюджетної сфери, Федерації профспілок України, пропоную до
постанови Ради Федерації профспілок України включити пункт:
1. Федерації профспілок України розпочати процедуру
входження в колективний трудовий спір з Кабінетом Міністрів України в зв’язку
з поглибленням дискримінації в оплаті праці працівників бюджетної сфери та
порушенням п. 2.22 Галузевої Генеральної угоди».
21.02.2014
|