« на головну 27.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1264)
05
Грудень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Спецвипуск

ЗАЯВА

ЗАЯВА

Спільний представ­ницький орган проф­спілок не може пого­дитися з основними соціально-економічними показниками проекту Держбюджету України на 2012 рік.

Проект Держбюджету сформовано Урядом на базі основних прогнозних макропоказників еконо­мічного й соціального розвитку України на 2012 рік (затверджених Поста­новою КМУ від 31.08.2011 № 907), які фактично за­морожують бідність серед працюючих і провокують подальше збільшення роз­риву між багатими та бід­ними.

Кабінет Міністрів України пропонує продо­вжити в 2012 році ганебну практику заморожуван­ня розмірів мінімальної заробітної плати та про­житкового мінімуму, по­рушуючи зобов’язання за пунктами 2.4., 4.15 та 4.16 Генеральної угоди про регулювання основних принципів і норм реаліза­ції соціально-економічної політики і трудових відно­син в Україні на 2010–2012 роки.

Звертаємо увагу на те, що законопроект «Про Державний бюджет Укра­їни на 2012 рік» схвалено та передано 15 вересня ц. р. до Верховної Ради України без узгодження з профспіл­ками.

СПО профспілок обуре­ний інформацією, яка роз­міщена на сайті Мінфіну, що Уряд разом із профспіл­ками прийняв узгоджене рішення про підвищення з грудня 2012 року про­житкового мінімуму та мінімальної зарплати для працездатних осіб на 14% – до 1098,1 грн. Оскільки під час тристоронньої зустрічі 22 серпня ц. р. профспілки категорично не погоди­лися з позицією сторони власників щодо принципу встановлення мінімаль­ної зарплати на рівні про­житкового мінімуму для працездатної особи, який незаконно занижений май­же на третину (зокрема, у ньому не враховано по­датку на доходи, всупереч рішенню Конституційного Суду).

На жаль, на сьогодні зарплата в структурі до­ходів населення є критич­но низькою: близько 40% замість гранично допус­тимої 65%, що не є моти­вуючим фактором до висо­копродуктивної та якісної праці. Заробітна плата не виконує відтворювальну, стимулюючу й соціальну функції і забезпечує не більш ніж 20% відтворен­ня робочої сили. А це, у свою чергу, призводить до поширення бідності серед працюючих і тих, хто вихо­дитиме на пенсію. Тож ви­никла потреба опрацювати державну програму полі­тики оплати праці, вжи­ти невідкладних заходів щодо кардинального під­вищення заробітних плат, детінізації зайнятості та доходів населення.

Напружена соціально-економічна ситуація потре­бує забезпечення держав­них соціальних стандартів і гарантій, виходячи з ре­альної вартості споживчо­го кошика та послуг. Для цього необхідно перегля­нути структуру нормати­вів для обрахування про­житкового мінімуму для усіх категорій населення, врахувавши нинішні умо­ви їх проживання, розши­рити перелік витрат, які беруться до уваги при ви­значенні вартості набору послуг, та актуалізувати набір товарів і послуг щодо їх відповідності реальним сучасним умовам, життє­вим потребам людини та медичним стандартам. По­трібно запровадити меха­нізм оперативного коригу­вання офіційної величини прожиткового мінімуму за­лежно від даних щомісяч­ного моніторингу фактич­ного розміру прожиткового мінімуму.

Однак запропоновані Урядом у проекті Держбю­джету розміри соцстандар­тів і гарантій не вирішу­ють окреслених проблем і є недостатніми для реа­лізації базових положень Конституції України про забезпечення права на до­статній життєвий рівень працівника та його сім’ї, а також узятих Україною зобов’язань за ратифікова­ними конвенціями МОП. Це унеможливлює реалі­зацію Цілей тисячоліття щодо боротьби з бідністю і не відповідає завдан­ням Президента України В. Януковича щодо вхо­дження України впродовж найближчих десяти років до провідної «двадцятки» економічно розвинених країн світу.

Спільний представ­ницький орган профспілок наголошує на тому, що на­ступні три роки мають бути проривом у реалізації за­вдань Президента України щодо входження до ТОП-20 розвинених країн світу, тому слід прискорити тем­пи зростання державних соцстандартів і гарантій, адже за нинішніх темпів вирішення поставлених за­вдань у визначений термін ніяк не вкластися.

Позиція СПО профспі­лок стосовно основних соціально-економічних показників проекту Дер­жавного бюджету України на 2012 рік залишається не­змінною.

Закликаємо народних депутатів України підтвер­дити проголошену соці­альну спрямованість курсу реформ і внести відповідні зміни до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», прийнявши бюджет, який би сприяв зростанню добробуту населення, пе­ретворенню нашої країни на соціальну та економіч­но незалежну державу.

В. Г. ХАРА, керівник СПО

ПРОФСПІЛКИ НАПОЛЯГАЮТЬ:

– встановити величину прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп на­селення з урахуванням оновлених наборів про­дуктів харчування, непродовольчих товарів і пос­луг, а також суми податку з доходів фізичних осіб, забезпечивши оперативне коригування розміру прожиткового мінімуму протягом 2012 року з ура­хуванням даних моніторингу прожиткового міні­муму та фактичного зростання споживчих цін і та­рифів;

– визначити розмір мінімальної зарплати на рівні реально обрахованого прожиткового мінімуму для працездатної особи станом на 1 січня 2012 року з урахуванням ставки податку на доходи фі­зичних осіб та з подальшим її підвищенням протя­гом року з урахуванням індексу споживчих цін та поетапним врахуванням сімейної складової;

– передбачити підвищення розміру тарифної став­ки (посадового окладу) працівника першого та­рифного розряду за ЄТС темпами, що забезпечать зменшення грошового розриву з розміром міні­мальної зарплати, встановлення у першому півріччі 2013 року розміру тарифної ставки (поса­дового окладу) працівника першого тарифного розряду за ЄТС на рівні мінімальної зарплати, а та­кож системне підвищення середньої зарплати в бюджетній сфері;

– фінансово забезпечити підвищення рівня опла­ти праці працівників бюджетної сфери, зокрема працівників органів державного управління.

Профспілки ка­тегорично не по­годжуються зі збереженням не­відповідності (майже на 25%) передбаченого у проекті розміру прожиткового мінімуму його фактичній ве­личині, що ав­томатично призводить до заниження рів­ня оплати пра­ці, розмірів де­ржавної со­ціальної допо­моги та пенсій.

 

25.09.2011



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

26.12.2024 18:21

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання