ГРИГОРІЙ ОСОВИЙ: «НАЙБІЛЬШ ЧУТЛИВИМ ДЛЯ УСІХ НАС ЗАЛИШАЄТЬСЯ ПИТАННЯ ШОКОВОГО ПІДВИЩЕННЯ ЦІН І ТАРИФІВ НА ГАЗ ДЛЯ НАСЕЛЕННЯ»
«Нам відома позиція Уряду. Це необхідність покінчити з корупцією
в енергетичному секторі, створити передумови для енергетичної незалежності країни
у газовому секторі, а також прагнення до раціонального використання природних ресурсів.
Але запропоноване Урядом шокове підвищення ціни на газ у більшості громадян викликало
несприйняття і обурення. Я наголошую – несприйняття і обурення», – зазначив Голова
ФПУ.
«Ми завжди були послідовними й активно виступаємо за припинення
політики жорсткої економії, що здійснюється виключно за рахунок працівників та
пенсіонерів. Неприпустимо, щоб в умовах, коли у більшості трудящих аж занадто низькі
зарплати, зростають борги із зарплат, реальна зарплата вже два роки поспіль знижується,
вдаватися до таких різких кроків, адже абсолютна більшість працівників опиниться
в ситуації, коли будуть вимушені просити милості у держави.
До кінця року в чергу за державною допомогою стануть майже
9 млн родин із загальної кількості 15 мільйонів; до категорії отримувачів субсидії
може потрапити майже три чверті працюючого населення.
Зараз питання підвищення ціни на газ і комунальних тарифів для
населення активно обговорюється у трудових колективах, триває всеукраїнський збір
підписів за скасування такого рішення. Ми закликаємо У р я д д о конструктивного
обговорення шляхів пом’якшення наслідків підвищення комуналки.
Наш план простий. Як варіант пом’якшення цінового удару – зростання
доходів населення, зокрема, підвищення мінімальної зарплати, пенсії та приведення
їх у відповідність до закону про прожитковий мінімум. Тобто потрібно вдвічі підвищити
мінімальні соціальні стандарти, щоб не допустити зниження життєвого рівня.
Також профспілки пропонують інший, так званий комбінований,
варіант вирішення цього питання – часткове підвищення зарплати і одночасне зменшення
ціни на газ.
Це питання розглядалося на СПО 16 червня ц.р. за участю міністра
соціальної політики України Андрія Реви.
Нами напрацьовано та передано до парламенту законопроект щодо
пом’якшення наслідків підвищення цін і тарифів у розрахунку на подальшу співпрацю
з владою для нормалізації ситуації.
Визначальним фактором нашої роботи у цьому напрямі має стати
недопущення зниження життєвого рівня людей».
ПРЕС-ЦЕНТР ФПУ
Фото Кирила ЛАТИШЕВА
ПРОФСПІЛКИ ВИБОРЮЮТЬ ПРАВО НА ПІДВИЩЕННЯ ЗАРПЛАТ
23 червня у Міністерстві соціальної політики України відбулося
засідання Спільної робочої комісії для ведення колективних переговорів і підготовки
проекту Генеральної угоди на новий строк.
Як повідомляє прес-центр ФПУ, головував на засіданні керівник
Робочої комісії об’єднань профспілок. А напередодні у ФПУ було проведено консультації
з обговорення положень проекту Генеральної угоди, що стосуються питань оплати
праці.
Пропозиції профспілкової сторони такі:
– встановити на підприємствах, в організаціях небюджетної сфери
усіх форм власності тарифну ставку робітника І розряду в розмірі не менше 115%
мінімальної заробітної плати, встановленої згідно з чинним законодавством.
Ця норма має вступити в дію з першого числа місяця, що настає
за тим місяцем, коли буде підписана Генугода;
– розмір заробітної плати некваліфікованого працівника небюджетної
сфери за повністю виконану норму робочого часу в нормальних умовах праці повинен
перевищувати розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, визначений законом,
що можливе за умови внесення змін до проекту Генеральної угоди в частині збільшення
тарифної ставки робітника І розряду з 105% до 115%.
Стосовно оплати праці працівників бюджетної сфери профспілки
пропонують:
– щороку до 1 травня та до 1 серпня проводити переговори щодо
встановлення Кабінетом Міністрів України розміру посадового окладу (тарифної
ставки) працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки та посадових окладів
працівників бюджетної сфери, яким посадові оклади визначаються окремими рішеннями
Кабінету Міністрів України, у тому числі державних службовців, з метою поступового
наближення розмірів посадових окладів (тарифних ставок) до законодавчо гарантованого
рівня;
– при формуванні проекту чи внесенні змін до Державного бюджету
на відповідний рік розгл ядати з урахуванням можливостей зведеного бюджету питання
щодо підвищення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного
розряду Єдиної тарифної сітки понад його збільшення на індекс інфляції відповідного
року, із забезпеченням збільшення фонду оплати праці;
– зменшення грошового розриву між посадовим окладом (тарифною
ставкою) працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки та мінімальною заробітною
платою;
– відповідне збільшення фонду оплати праці для державних службовців.
До реалізації у повному обсязі завдань пункту IV 2.1 «Запровадження
нової методології визначення мінімальної заробітної плати» Плану пріоритетних
дій Уряду на 2016 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 27.05.2016 № 418-р, не допускати збільшення грошового розриву між посадовим
окладом (тарифною ставкою) працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки
та мінімальною заробітною платою.
У разі продовження терміну реалізації на 2017 рік забезпечити
протягом 2017 року поступове наближення середньорічного посадового окладу (тарифної
ставки) працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки до середньорічної
мінімальної заробітної плати.
За результатами наради остаточної домовленості із зазначених
питань досягти не вдалося. Сторони домовились продовжити перемовини.
01.07.2016
|