« на головну 31.10.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1260)
03
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Спецвипуск

НЕ ДОПУСТИТИ ПОГІРШЕННЯ ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ

НЕ ДОПУСТИТИ ПОГІРШЕННЯ ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ

Під час економічних криз відсутність належного від­шкодування з Державного бюджету витрат соціально­го страхування ставила систему під загрозу неви­конання нею своїх фінан­сових зобов’язань перед застрахованими особами. Та завдяки принциповій по­зиції профспілок завжди вдавалося знайти вихід зі скрутного становища.

Так, завдяки зусиллям Федерації профспілок України у 2012 році була виправлена критична ситу­ація, що склалася після фінансо­вої кризи 2009 року. Асигнування на са­наторно-курортне лікування було збільшено втричі порівняно з 2011 ро­ком і більше ніж у 2010 році, збільшено фінансування оздоровлення дітей – на 20%, часткове фінансування ДЮСШ – на 9%, позашкільного обслуговування дітей – на 26%.

Завдяки наполегливості профспілко­вої сторони у правлінні Фонду соцстра­ху від нещасних випадків на виробни­цтві протягом усього періоду забезпе­чувалося постійне підвищення та пере­рахунок страхових виплат. У 2011–2012 роках вдалося домогтися державної підтримки для забезпечення осучас­нення щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві з урахуван­ням зростання середньої номінальної зарплати в країні, що збільшило видат­ки на виплату постраждалим додатко­во 1,2 млрд грн на рік.

За роки існування системи загальнообов’язкового державного соцстраху­вання профспілки домоглися збільшен­ня у 13 разів мінімального розміру до­помоги з безробіття (з 74 грн у 2002 році до 974 грн у 2015 році).

ФПУ протягом усього періоду свого існування брала активну участь у роз­робленні національного пенсійного за­конодавства та його удосконаленні, ре­формуванні системи пенсійного забез­печення в Україні.

У ході підготовки проведення пенсій­ної реформи (із середини 90-х років), роз­робленя ЗУ «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», який набув чинності з 2004 року, зусиллями профспілок вдалося не допустити підви­щення пенсійного віку на 10 років для жінок і на 5 років для чоловіків (лише з 2011 року став поступово підвищуватися пенсійний вік для жінок з 55 до 60 років, для чоловіків збережено 60 років), збере­жено виплату пенсій у повному розмірі працюючим пенсіонерам (до квітня 2015 року), не допущено ліквідації пенсій на пільгових умовах працівникам, зайня­тим на роботах із шкідливими та важки­ми умовами праці, та за вислугу років, заміни солідарної пенсійної системи на накопичувальну систему та ін.

На вимогу профспілок та за підтрим­ки інших громадських організацій у 2008 році збільшено коефіцієнт страхо­вого стажу для обчислення пенсій з 1,0 до 1,35% за кожний рік роботи, що дало змогу збільшити рівень пенсійного за­безпечення. Крім того, у 2008 та 2012 ро­ках перераховано раніше призначені пенсії з урахуванням нових показників середньої зарплати в країні.

Нині ФПУ в роботі з органами дер­жавної влади домагається удоскона­лення пенсійного законодавства та створення пенсійної системи на прин­ципах справедливості та прозорості, за­безпечення прямого зв’язку розміру пенсій із тривалістю набутих працівни­ками стажу роботи, величини заробітку та сплачених внесків, їх постійного осу­часнення для збереження купівельної спроможності, що в цілому забезпечу­ватиме гідне життя пенсіонерів. З ін­шого боку, в умовах соціально-еконо­мічної кризи ФПУ вживає всіх можли­вих заходів для недопущення погір­шення існуючих умов та рівня пенсій­ного забезпечення українців.

 

ЧЕРЕЗ БРАК КОШТІВ СТРАЖДАЮТЬ ПЕНСІОНЕРИ

Останні два роки майже всі рі­шення, прийняті парламентом і Урядом України, спрямовува­лися на «замороження» чи скасування норм у пенсійному забезпеченні, унаслідок чого відбулося значне зниження рівня пенсійного забезпечен­ня громадян.

Одна з головних проблем у сфе­рі пенсійного забезпечення – постійне «заморожування» показника прожиткового мі­німуму для осіб, які втратили працездатність. Прожитковий мінімуму для непрацездатних осіб не переглядався з 1 грудня 2013 року і становив 949 грн. Лише з 1 вересня ц.р. рішенням Верхо­вної Ради зазначений соціальний стан­дарт підвищено до 1074 грн.

Разом із тим розмір офіційно вста­новленого прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб істотно відстає від розміру зазначеного показника в цінах на товари та послуги, який щомі­сячно визначає Мінсоцполітики. У серпні ц.р. він становив вже 2084 грн.

Через призупинення на невизначе­ний термін проведення щорічного пе­рерахунку пенсій у зв’язку із зростан­ням середньої зарплати у країні не вирішується проблема зменшення роз­риву в розмірах пенсій, призначених у різні роки.

Унаслідок внесення змін до порядку перера­хунку пенсій за роботу після призначення пенсії пенсіонери, продовжуючи сплачувати внески на пен­сійне страхування на тих самих умовах, що й інші працюючі, втратили пра­во на адекватне підвищення пенсій за роботу на пенсії. Крім того, запрова­джено обмеження пенсій працюючим пенсіонерам (до 15%), оподаткування пенсій (15%), із пенсій утримується військовий збір (1,5%).

Незважаючи на складну ситуацію на ринку праці, особливо стосовно осіб передпенсійного віку, скасовано до­строкове пенсійне забезпечення за пів­тора року до досягнення пенсійного віку осіб, звільнених з роботи у зв’язку зі змінами в організації праці (скоро­чення штату, реорганізація виробни­цтва тощо) чи невідповідністю займа­ній посаді за станом здоров’я.

Одна з основних причин низького рівня пенсійного забезпечення – недо­статність коштів, які надходять до Пенсійного фонду України.

Дефіцит бюджету ПФ на 2015 рік за­плановано на рівні 15,1 млрд грн.

ФПУ постійно домагається від Уря­ду вжиття заходів, реалізація яких до­зволить істотно збільшити надходжен­ня до Пенсійного фонду, ліквідувати дефіцит пенсійних коштів та забезпе­чити поступове підвищення рівня пен­сійного забезпечення громадян.

Протягом 2015 року ФПУ проведено безстрокову акцію із захисту соціаль­но-економічних прав та інтересів гро­мадян. У ході акції відбулися зустрічі з керівництвом Верховної Ради та ліде­рами депутатських фракцій у парла­менті, які мали на меті досягнути домовленос­тей про внесення до по­рядку денного Верхо­вної Ради України соці­ально значущих зако­нопроектів та приско­рення їх розгляду.

УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ І ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФПУ

03.10.2015



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

08.05.2024 21:25

08.05.2024 21:01

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання