Як чиновники Мін’юсту намагаються привласнити загальнонародну власність
Просто шокуюча новина раптом з’явилася в ході засідання
Кабінету Міністрів України 21 січня. Як кажуть, тихою сапою, найстарішу і
найпопулярнішу оздоровницю Одеси – санаторій «Лермонтовський», в якому
відпочивають і оздоровлюються трудящі з різних регіонів України, в тому числі
переселенці із зони АТО, намагаються зробити таким собі корпоративним закладом,
де будуть обслуговувати виключно чиновників певного відомства. Асаме –
Міністерства юстиції України, повідомляє Інформаційно-аналітичний центр.
У будь-якому разі, про це свідчить підготовлене Фондом
держмайна урядове розпорядження «Про віднесення нерухомого майна у м. Одеса
до сфери управління Міністерства юстиції», один з пунктів якого передбачає
передання одеського санаторію «Лермонтовський» у власність Міністерства юстиції
України. Підставою для цих дій, на думку чиновників, які готували документ,
слугують рішення Господарського суду Одеської області про передання
нежитлових будівель комплексу «Лермонтовського» до Фонду держмайна. Однак,
звернімо увагу на дату прийняття цього судового рішення: 9 грудня 2011 року.
Тобто саме тоді, коли низка одіозних представників «злочинної влади» прагнули
забрати профспілкову, а фактично загальнонародну, власність, використовуючи
при цьому весь багатющий арсенал впливу на судову та правоохоронну системи.
Про те, як проходили тоді судові процеси, як виносилися
рішення, добре відомо наразі всім. Здавалося б, при новій, демократичній
владі не тільки не повинно бути повторення тих ганебних процесів, що дуже
виразно нагадують події 30-х років минулого століття, а й самі рішення тих
судів мають бути піддані глибокому аналізу та перегляду.
І ось ми бачимо, що нібито справедливість восторжествувала.
10 грудня 2014 року суд м. Одеси ухвалив «накласти арешт і заборонити відчуження
та обтяження у будь-який спосіб і будь-якими іншими особами нерухомого майна
Дочірнього підприємства «Клінічний санаторій «Лермонтовський» Приватного акціонерного
товариства лікувально-оздоровчих закладів профспілок України
«Укрпрофоздоровниця»...». У тому ж рішенні чітко записана заборона самому
Дочірньому підприємству і будь-яким іншим особам проводити дії, спрямовані на
відчуження нерухомої власності санаторію.
Профспілкова ж сторона і не думала проводити такі дії. І
ось, як виявилося, знайшлися чиновники, яким рішення суду – не указ. Бо в
іншому разі виникає запитання: а може, в Мін’юсті не знали про таке рішення
суду? Що, м’яко кажучи, викликає сумнів. Або чиновники вирішили діяти за принципом:
якщо не можна, але дуже хочеться...
Найсумніше, що Кабінет Міністрів України на своєму
засіданні визначився із своєю позицією і підтримав пропозицію Фонду держмайна
і намагання Мін’юсту. Тож виходить, що ті, хто готував це розпорядження Кабміну
фактично підставили Уряд, не надавши йому всієї об’єктивної інформації щодо
даного питання.
«Це рішення прийнято з кричущими порушеннями чинного
законодавства, – зазначив, коментуючи дії чиновників, голова Правління ПрАТ
«Укрпрофоздоровниця» Микола Субота. – Майно Дочірнього підприємства «Клінічний
санаторій «Лермонтовський» на правах приватної власності належить акціонерному
товариству «Укрпрофоздоровниця». І всі правовстановлюючі документи про це
свідчать. І жодних актів передання власності санаторію ні на рівні керівництва
Дочірнього підприємства «Клінічний санаторій «Лермонтовський», ні на рівні
нашого Правління немає. До того ж, таке передання заборонено 10 грудня 2014
року рішенням Приморського районного суду Одеси. Однозначно, що посадові особи
при підготовці розпорядження Кабміну з цього питання грубо порушили чинне
законодавство. На наш погляд, до розслідування того, як і чому це сталося,
терміново повинна долучитися Генеральна прокуратура України. Адже такими
діями ці посадові особи фактично підставляють і Прем’єр-міністра, і весь
Уряд».
Не можна не згадати і про ще один важливий момент.
Обґрунтовуючи передання майна санаторію «Лермонтовський» до сфери управління
Мін’юсту, в пояснювальній записці її автори написали, що робиться це, мовляв,
з метою реалізації соціальної функції держави в частині створення умов для
реабілітаційного лікування та оздоровлення працівників системи органів
юстиції, Державної пенітенціарної служби, Державної архівної служби... Та
невже для цього потрібно відбирати це право у шахтарів і металургів, вчителів
і лікарів? Чим же ті, хто роблять свій посильний внесок у наповнення держбюджету,
гірші за суддів, прокурорів і начальників СІЗО, які з тих самих бюджетних
коштів отримують зарплату? А відтепер ще будуть і оздоровлюватися...
УПРАВЛІННЯМ
ДЕРЖАВНОЇ
ВИКОНАВЧОЇ
СЛУЖБИ
ГОЛОВНОГО
УПРАВЛІННЯ
ЮСТИЦІЇ
У
МИКОЛАЇВСЬКІЙ
ОБЛАСТІ
РОЗГЛЯНУТО
ЗВЕРНЕННЯ
ФПУ
У відповіді, зокрема, повідомляється, що на примусовому
виконанні перебуває зведене виконавче провадження 74 виконавчих документів
про стягнення коштів з Державного підприємства «Миколаївський бронетанковий
завод» на користь стягувачів на загальну суму 2301791,35 грн, з них 29
виконавчих документів про стягнення заборгованості із заробітної плати на
користь стягувачів на суму 357230,19 грн.
Під час здійснення зведеного виконавчого провадження
боржником ДП «Миколаївський бронетанковий завод», на виконання вимоги
державного виконавця надано лист, яким запропоновано звернути стягнення на
базу відпочинку «Вітерець», що розташована за адресою: Миколаївська область,
Березанський район, с. Коблево, вул. Миколаївська, 1. У зв’язку з цим
04.07.2013 державним виконавцем проведено опис і арешт майна боржника бази
відпочинку «Вітерець», про що складено відповідний акт та повідомлено
Державний концерн «Укроборонпром» листом від 09.07.2013. Згідно з листом
Державного концерну «Укроборонпром» від 02.08.2013 останнім підтримано позицію
реалізації майна ДП «Миколаївський бронетанковий завод» у рахунок погашення
виключно заборгованості із заробітної плати.
На сьогодні підстави для припинення реалізації майна ДП
«Миколаївський бронетанковий завод» відсутні.
ВІДПОВІДЬ НА
ЗВЕРНЕННЯ
ДП «КЛІНІЧНИЙ САНАТОРІЙ «РОЩА»
Щодо ліквідації фінансування санаторно-курортного лікування
за рахунок коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування у
зв’язку із змінами в чинному законодавстві.
29 грудня 2014 року Верховна Рада прийняла Закон України
«Про реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та
легалізацію фонду оплати праці», що набрав чинності з 1 січня 2015 року.
Зазначеним Законом передбачено ліквідацію Фонду соціального страхування з
тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних
випадків і створення на їх базі Фонду соціального страхування України. Крім
того, серед напрямків витрат Фонду соціального страхування передбачені
соціальні послуги лише з оплати лікування в реабілітаційних відділеннях
санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм.
Незважаючи на категоричну позицію профспілок щодо збереження
оздоровчих заходів як виду профілактики захворювань серед застрахованих осіб,
соціальні послуги, які надавалися раніше, а це санаторно-курортне лікування
застрахованих осіб і членів їхніх сімей, оздоровлення дітей, часткове
фінансування санаторіїв-профілакторіїв, фінансування ДЮСШ, придбання дитячих
новорічних подарунків, не передбачені.
З огляду на те, що Кабінет Міністрів України розроблятиме
зміни до Державного бюджету України на 2015 рік та до інших законодавчих
актів, ФПУ вноситиме пропозиції і наполягатиме на відновленні
санаторно-курортного лікування застрахованих осіб за рахунок часткового
фінансування Фондом соціального страхування.
Григорій ОСОВИЙ,
Голова ФПУ
ОСВІТЯНИ
ВИСЛОВИЛИ
ОБУРЕННЯ
Освітяни Горностаївського району, що на Херсонщині, глибоко
обурені черговим наступом Уряду України на права трудящих.
Ініційований Кабінетом Міністрів Закон України № 77 від 28
грудня 2014 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та
легалізації фонду оплати праці» позбавляє мільйони працівників різних галузей
народного господарства єдиної можливості відновити своє здоров’я в
санаторно-курортних закладах та галузевих профілакторіях України. Особливо
такого лікування потребують педагогічні працівники, які через щоденне колосальне
емоційно-психологічне навантаження надзвичайно схильні до професійних захворювань.
Ав умовах, коли заробітна плата в бюджетній сфері ледь сягає 60–70 дол. на
місяць, санаторно-курортне лікування для більшості працівників є просто недоступним.
Більше того, такі рішення однозначно призведуть до руйнації унікальної
системи санаторіїв та курортів України, що створювались впродовж десятиліть
зусиллями не одного покоління українців, їх привласнення олігархічними
кланами.
Крім того, працівники галузі справедливо зазначають, що
фонди соціального страхування формуються виключно за рахунок їхніх грошових
внесків і не мають жодного відношення до бюджетних асигнувань. Аце означає, що
такі принципові рішення, як припинення фінансування санаторно-курортного
лікування застрахованих осіб та утримання галузевих санаторіїв-профілакторіїв
мають прийматися не Кабінетом Міністрів, який останнім часом діє за принципом
«все добре, що робить біднішим народ», а саме страхувальниками, за чий рахунок
вони створюються.
Горностаївська районна організація профспілки працівників
освіти від імені освітян району висловлює незадоволення антинародними діями
Кабінету Міністрів України і дуже просить ФПУ ініціювати перегляд прийнятого
Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та
легалізації фонду оплати праці» з метою повернення до нього норм щодо
фінансування санаторно-курортного лікування застрахованих осіб, оздоровлення
дітей працівників у дитячих позаміських оздоровчих закладах та утримання
галузевих профілакторіїв.
30.01.2015
|