Доведені до відчаю
Українські дорожники вступають у колективний трудовий спір з
Урядом
Таке рішення було прийняте
під час чергового засідання президії Центрального комітету Профспілки
працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України. На
такий крок автодорожників спонукала критична ситуація з фінансуванням, що нині
склалася в дорожньому господарстві країни. За словами голови Профспілки автомобілістів і дорожників
України Олега Хмарного, з кожним днем соціальний діалог Профспілки з Урядом
загострюється. А питання, пов’язані із станом справ у дорожньому господарстві,
залишаються невирішеними. Працівники дорожніх підприємств та організацій у
сфері управління Державного агентства автомобільних доріг України не
отримували заробітну плату в повному обсязі вже близько 5 місяців, фактична
заборгованість по окремих регіонах – із квітня 2014 року, а борги із зарплати
за червень 2014 року не погашено ще в жодній області. Через відсутність
коштів на життя дорожники доведені до відчаю: вони не в змозі забезпечити
себе продуктами харчування, їм вимикають газ та електроенергію, а з початку
опалювального сезону не буде чим платити за теплопостачання.
Не було жодного дня, щоб питання виплати заробітної плати
дорожникам не розглядалося на рівні Укравтодору, Міністерства інфраструктури,
але, на жаль, віз і нині там. «ЦК Профспілки використовує будь-яку можливість
для того, щоб взяти участь у нарадах, що проводяться Мінфіном, Мінекономіки,
з прагненням довести свою позицію щодо тієї ситуації, яка нині склалася в
автодорожніх господарствах. І хочу зазначити, що чиновники роблять вигляд,
що буцімто нічого не знають про те, що відбувається в галузі. На численні
листи щодо погашення заборгованості ми отримуємо лише відписки», – наголосив
Олег Хмарний.
Урядом грубо порушується ст. 2 пп. 2, 3 Закону України «Про
Кабінет Міністрів», бездіяльність якого щодо розвитку дорожньої
інфраструктури, забезпечення трудових колективів обсягами робіт ведуть до
занепаду дорожньої галузі.
Як наголошували промовці, руйнування доріг досягло безпрецедентних
масштабів. Через відсутність фінансування в поточному році не розпочато
ремонтно-будівельні роботи. Вперше за останнє десятиліття не ліквідовано аварійну
ямковість за наслідками зими 2013–2014 років. Дорожні підприємства як
державної, так і приватної форми власності практично позбавлені власних
обігових коштів, не мають ресурсів на закупівлю пального та мастильних матеріалів.
Галузева угода, укладена між Профспілкою та Державним агентством
автомобільних доріг, колективні договори в частині оплати праці не виконуються
з вини керівників Кабміну.
На сьогодні заборгованість із зарплати, податків та
обов’язкових платежів сягає вже понад 200 млн грн і з кожним днем
збільшується, адже за несвоєчасну сплату податків на керівників дорожніх
підприємств накладають штрафні санкції. Окрім того, держава заборгувала
підприємствам дорожньої галузі приватного сектору, які, за рішеннями Уряду,
за власні обігові кошти за рахунок залучених ними особисто кредитних ресурсів
виконали роботи на суму понад 2,5 млн грн.
Окремого розгляду потребує питання оплати праці тих, хто
трудиться в зоні АТО. Олег Хмарний зазначив, що сьогодні майже 35 тис.
дорожників допомагають у відновленні пошкоджених доріг, натомість грошей за
виконані роботи не отримують.
Профспілка вже неодноразово зверталася до Уряду,
Міністерства фінансів, а також Державного казначейства з проханням відновити
фінансування галузі. «Проте вони ігнорують всі наші звернення, в тому числі
постанову попереднього засідання Профспілки, де висунуті вимоги не лише щодо
термінового погашення заборгованості із зарплати, а й щодо забезпечення
дорожніх підприємств та організацій обсягами робіт та їх фінансуванням на
рівні плану 2014 року», – наголосив Олег Хмарний.
Вихід із цієї складної ситуації профлідери вбачають у
рішучих діях. Так, якщо протягом місяця Уряд спільно з Міністерством фінансів
та Державним казначейством не вирішать питання фінансування дорожньої
галузі, прийнято рішення вступити в колективний трудовий спір з Кабінетом Міністрів
України на національному рівні, а також організувати загальнонаціональний
страйк працівників дорожніх підприємств та організацій, про що поінформували
Уряд та Національну службу посередництва і примирення. Від профспілкової
сторони до складу трудового арбітражу обрано голову Профспілки автомобілістів
і дорожників Олега Хмарного, голову Київського обкому профспілки Юрія
Осіпова, голову Черкаської об’єднаної організації шляхових господарств Галину
Овчаренко та голову Полтавського обкому профспілки Миколу Первака.
Литва: У Вільнюсі
водії готуються до страйку
Водії громадського транспорту литовської столиці оголосили
про готовність вийти на страйк на знак протесту проти затримки зарплати.
Профспілка водіїв планує виїжджати тільки на 30% маршрутів.
За словами очільника профспілки працівників підприємства
Вільнюського самоуправління Vilniaus viešasis transportas Йонаса Декамінавічуса,
водії громадського транспорту досі не отримали зарплату за серпень.
Португалія: Зупинився
метрополітен
Лісабона
Страйк працівників
лісабонського метрополітену призвів до другого за місяць припинення роботи
метро в португальській столиці. Профспілки продовжують боротися проти транспортної
політики уряду країни.
Федерація профспілок працівників зв’язку та транспорту
закликала до 24-годинного страйку. Керівництво профспілок звинувачує
правоцентристський уряд у зниженні професійного рівня працівників і скороченні
інвестицій в інфраструктуру державних транспортних компаній перед їх приватизацією.
Уряд у свою чергу стверджує, що був вимушений скоротити
витрати на транспортні компанії, загальний борг яких становить 20 млрд дол.
США, після десятиліть субсидій за рахунок коштів платників податків.
Метрополітен Лісабона щодня перевозить приблизно 370 тис.
пасажирів. Страйк 1450 співробітників призвів до зупинки роботи метро, через що
багато пасажирів були змушені шикуватися в довгі черги на автобус.
Бельгія: Тиждень без
штрафів
Із 30 вересня по 7
жовтня бельгійська поліція проводитиме тиждень без штрафів на знак протесту
проти реформи пенсійної системи.
За словами представника профспілки бельгійських
правоохоронців, у цей період буде забезпечуватися дотримання правил дорожнього
руху, водночас штрафуватимуться лише ті водії, що скоїли такі злісні порушення,
як керування в стані алкогольного або наркотичного сп’яніння.
Поліцейські незадоволені рішенням влади скасувати для них
право дострокового виходу на пенсію – до досягнення 62 років. Цей захід, за
даними профспілки СІПОЛ, зачіпає інтереси понад 30 тис. співробітників
поліції. До реформування пенсійної системи вони могли розраховувати на пенсію
у віці 54 років.
Раніше правоохоронці вже двічі проводили страйки.
Наймасовішою стала акція протесту 18 вересня, коли на вулиці Брюсселя вийшли
близько 14 тис. співробітників бельгійської поліції. Такий масовий страйк
поліцейських не проводився в Бельгії з 2001 року, коли співробітники
правоохоронних органів висловлювали невдоволення реформою поліцейського
відомства королівства, в результаті якої бельгійська жандармерія була
перетворена на федеральну поліцію.
06.10.2014
Тетяна РУБАН, «ПВ»
|