Анатолій КІНАХ: «Дуже важливою є адресність соціальної підтримки ветеранів-афганців та інших соціальних груп, які її потребують»
Чим зможе допомогти ветеранам-афганцям та учасникам бойових
дій на території інших держав Закон України «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо підвищення рівня соціального захисту ветеранів
війни», проект якого підготовлено Федерацією профспілок України спільно з
Українською Спілкою ветеранів Афганістану? Про це розповів президент
Українського союзу промисловців і підприємців, перший заступник голови
Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони
Анатолій Кінах.
«Безумовно, держава дуже заборгувала ветеранам-афганцям,
учасникам військових конфліктів, у тому числі пенсіонерам, – сказав президент
УСПП. – Тут повинна бути чесна політика. Не можна допускати такої ситуації – а
ми, на жаль, це робимо щорічно, – коли в Україні діє низка законів, що
фіксують рівень соціального захисту, а в затвердженому бюджеті коштів на
виконання цих законів немає. І ми починаємо збурювати суспільство. Виникають
конфлікти між владними структурами і тими людьми, які із законом у руках
приходять і кажуть: мені необхідно безкоштовно встановити телефон чи відремонтувати
квартиру. А йому відповідають, що у місцевому чи іншому бюджеті коштів на це
немає. Справа в тому, що тут дійсно повинна бути відверта розмова і
концентрація ресурсів. Людям треба чесно сказати: ці статті ми в 2014 році
виконуємо, а ці, на жаль, тимчасово ні».
Крім того, на думку Анатолія Кінаха, дуже важливою є
адресність соціальної допомоги. «Пам’ятаю, як у 2001 році, будучи Прем’єр-міністром,
затверджував постанову Кабінету Міністрів про стратегію створення в Україні
адресних методів соціального захисту, – зазначив він. – Або, як кажуть,
монетизації соціального захисту таким чином, щоб він був спрямований саме на
тих людей, які об’єктивно вимагають допомоги з боку держави. Це ветерани,
пенсіонери, багатодітні сім’ї. Вони повинні отримувати допомогу не у вигляді
дотацій і субсидій незалежно від рівня доходів, а саме адресну матеріальну
допомогу. Ця система перший рік ще працювала. Потім були різні зміни. На
жаль, і досі в Україні немає цієї адресності. А це, на мій погляд, неправильно.
Простий приклад – так звані пільги на громадському транспорті. Чому б людині,
яка має такі пільги, не отримувати їх як додаток до пенсії? Такий адресний
підхід має бути закладено і по відношенню до «афганців». Загравати із соціальними
групами не потрібно. Це просто образа для цих людей. Я обіцяю, що дуже уважно
вивчу цей законопроект. І виходячи з принципу забезпечення ресурсами, адресністю,
однозначно робитиму все можливе, щоб люди відчули цю допомогу. Але це не
повинне бути популізмом, це має бути ефективною соціальною політикою».
Президент УСПП також заявив: «На жаль, поки за межами уваги
парламенту залишається економічна ситуація. Водночас посилюються серйозні
ризики загострення соціально-економічної системної кризи. Ми повинні
об’єднати зусилля, щоб не допустити цього. Парламенту необхідно працювати
скоординовано та консолідовано, зосередившись навколо гострих питань незалежно
від політичної кон’юнктури, аби щогодини віддавати борги українському народу.
Задля подальшого економічного зростання, мирного, демократичного виходу з
кризи, збереження державності, територіальної цілісності. Важливо, щоб у
стислі строки був сформований уряд країни і належним чином запрацювали органи
місцевого самоврядування».
У свою чергу, промисловці і підприємці стурбовані тим, що
погіршується інвестиційний клімат держави, зростають зобов’язання України
щодо виплати державного боргу. Першочергово парламент повинен розробити чітку
антикризову програму дій на 2014 рік, у якій були б передбачені заходи з недопущення
фінансової дестабілізації, виконання боргових зобов’язань країни з метою
запобігання дефолту, а також програми імпортозаміщення й локалізації
виробництва, які б активізували внутрішній ринок держави. Програма має передбачати
дії з диверсифікації експорту, насамперед там, де існує одностороння
залежність від тих чи інших ринків, з розвитку малого та середнього бізнесу.
Така робота сприятиме відновленню довіри до України з боку інвестиційної спільноти,
суттєво впливатиме на покращення бізнес-клімату.
«Слід зважати на те, що поки в Україні триває соціально-політична
й економічна криза, інші держави світу динамічно розвивають свій внутрішній та
експортний потенціал, активно працюють над підвищенням конкурентоспроможності
продукції, – зауважив Анатолій Кінах. – Кон’юнктура на світових ринках
змінюється настільки швидко, що наша країна ризикує серйозно відстати, і цього
не можна допустити. Найголовнішим завданням часу має стати подолання
безпрецедентно високого рівня корупції, наведення ладу в системі державних
закупівель, сфері використання бюджетних ресурсів. Не менш важливе налагодження
постійного зворотного зв’язку з представниками громадянського суспільства.
Оскільки запасу міцності в країні немає, затягувати з реалізацією цих завдань
не можна. Економічне пожвавлення України, безумовно, допоможе виходу держави
із суспільно-політичної кризи, сприятиме врегулюванню протистояння мирним,
демократичним шляхом».
Стосовно нового очільника уряду та складу Кабінету
Міністрів, Анатолій Кінах сказав: «Якість кадрів, що працюють у системі державного
управління всіх рівнів, має не менш важливе значення, ніж зростання валових
показників в економіці. Тому склад нового уряду має бути адекватним вимогам
часу. В ньому треба зібрати кращих професіоналів, які знайдуть мову з
парламентом та зможуть тримати постійний зворотний зв’язок із громадянським
суспільством, сформувати довіру народу. Вони мають захистити національні
інтереси держави, зупинити небезпечні процеси розколу та дезінтеграції, виконати
низку фундаментальних економічних та соціальних завдань».
16.02.2014
Олексій ПЕТРУНЯ
|