Духовний ковчег Максима Ястримського
Вернісаж шкіряної пластики 15-річного
Максима Ястримського в Донецькій обласній дитячій бібліотеці ім. Кірова – це не лише
виставка робіт юного таланта, а ще й спроба віднайти своє призначення на цій
землі.
Юний майстер розмірковував на
цю тему зі своєю бабусею Неллі Олександрівною Степаненко, яка докладно
відповідала на запитання улюбленого онука. Нарешті, у 8-річному віці, після
того, як жінка побувала в міському Будинку працівників культури на виставці
Ніни Шахової, заслуженого майстра народного декоративно-прикладного мистецтва
України, привела внука в її дизайн-студію на заняття шкіряної пластики.
Шкіра – один з найуживаніших
матеріалів, з давніх-давен використовуваних людиною. Тепла і м’яка, пластична
і піддатлива, вона дуже подобається Максиму. Він отримує справжню насолоду від
накладання її маленьких клаптиків на ескіз, перетворюючи його на яскраві
панно, які милують око, немов даруючи шкірі ще одне життя.
Загалом на вернісажі представлено
13 робіт, частина яких присвячена зображенню церковних сюжетів і храмів, адже
в уяві Максима православний храм – це ковчег спасіння для віруючих людей.
Подібно до того, як Ной рятував себе і свій рід в бурхливих хвилях потопу, так
і церква, немов корабель, рятує віруючих серед вируючих, подеколи гріховних
хвиль життєвого моря.
На картині «Донбас куполами
славетний» зображено три храми, що сяють золотом куполів на тлі блакитного
неба і гілки яблуні. Вони немов ширяють у повітрі, запрошуючи глядача в
незвичайну подорож. Подібні сюжети втілюють панно «Благодаріння ангельське над
рідним краєм» і «Ангел-хранитель над Донбасом». На картині з доволі незвичною
назвою «Ріка лебединої вірності біля Святогірської Лаври» на тлі храмів з
яскраво-білими і золотими куполами, з баштами по боках і червоними каплицями,
спорудженими на березі річки, пливуть два білих лебеді. Привертають увагу й
інші роботи з аналогічними сюжетами.
Решта картин Максима
присвячені пам’ятним подіям або є плодом його філософських роздумів про буття.
В них – непідробний інтерес молодої людини до оточуючого світу, до пізнання
його законів. І в усіх без винятку роботах живуть ясність думки і гармонія
кольору, а стан душі автора незмінно передається глядачеві.
14.01.2011
Валентина МОРОЗОВА, Донецьк
|