Відкрите звернення Федерації професійних спілок України до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Н.І. КАРПАЧОВОЇ
Шановна Ніно Іванівно!
Федерація профспілок
України вирішила звернутися до Вас із приводу масового й незаконного кримінального
переслідування працівниками Генеральної прокуратури під надуманими приводами
громадян України, намагання нав’язати ЗМІ та громадськості думку про нібито існування
серед працівників Федерації профспілок України затятих злочинців, розкрадачів
державної власності.
Наші твердження базуються
на офіційних фактах, які отримані із джерел в органах прокуратури, судових інстанцій,
а також унаслідок численних звернень до профспілок пересічних громадян нашої держави.
Для прикладу, наведемо
лише декілька фактів:
1. Органи прокуратури
Київської області кримінально переслідують:
1.1. посадових осіб
кількох складів (!!!) виконавчого комітету Ірпінської міської ради, які (у різні
роки) за зверненнями підприємств ФПУ у визначені законом строки видали нашим дочірнім
підприємствам офіційні правовстановлюючі документи на майно та нерухомість цих
суб’єктів господарювання.
Тобто прокуратура
добивається покарання осіб, які добросовісно виконали свої посадові обов’язки.
1.2. посадових осіб
виконкому Циблівської сільської ради, які (у різні роки) за зверненнями підприємств
ФПУ у визначені законом строки видали нашим дочірнім підприємствам офіційні правовстановлюючі
документи на майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання. Тобто і в цій ситуації
добивається покарання осіб, які добросовісно виконали свої посадові обов’язки.
2. Органи прокуратури
Чернівецької області порушили три кримінальні справи:
2.1. стосовно посадових
осіб Валя-Кузьмінської сільської ради, які свого часу за зверненнями підприємств
ФПУ видали нашим дочірнім підприємствам офіційні правовстановлюючі документи
на майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання;
2.2. стосовно посадових
осіб Глибоцького районного бюро технічної інвентаризації, які свого часу за зверненнями
підприємств ФПУ у визначені законом строки видали нашим дочірнім підприємствам
офіційні правовстановлюючі документи на майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання;
2.3. стосовно посадових
осіб Виженської сільської ради, які свого часу за зверненнями підприємств ФПУ у
визначені законом строки видали нашим дочірнім підприємствам офіційні правовстановлюючі
документи на майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання;
2.4. стосовно посадових
осіб Вижницького районного бюро технічної інвентаризації, які свого часу за зверненнями
підприємств ФПУ у визначені законом строки видали нашим дочірнім підприємствам
офіційні правовстановлюючі документи на майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання.
3. Органи прокуратури
Львівської області піддають кримінальному переслідуванню:
3.1. посадових осіб
Львівського обласного комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації»,
які свого часу за зверненнями підприємств ФПУ у визначені законом строки видали
нашим дочірнім підприємствам офіційні правовстановлюючі документи на майно та
нерухомість цих суб’єктів господарювання;
3.2. посадових осіб
Франківської районної адміністрації м. Львова, які у жовтні 1999 року за зверненнями
підприємств ФПУ у визначені законом строки видали нашим дочірнім підприємствам
офіційні правовстановлюючі документи на майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання;
3.3. посадових осіб
Великолюбинської селищної ради, які у травні 1999 року за зверненнями підприємств
ФПУ у визначені законом строки видали нашим дочірнім підприємствам офіційні правовстановлюючі
документи на майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання;
3.4. посадових осіб
Немирівської селищної ради Яворівського району, які в листопаді 2001 року за зверненнями
підприємств ФПУ у визначені законом строки видали нашим дочірнім підприємствам
офіційні правовстановлюючі документи на майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання;
3.5. посадових осіб
Трускавецької міської ради, які у березні 2002 року за зверненнями підприємств
ФПУ у визначені законом строки видали нашим дочірнім підприємствам офіційні правовстановлюючі
документи на майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання;
3.6. посадових осіб
Дрогобицького комунального підприємства «Дрогобицьке міжміське бюро технічної
інвентаризації», які у березні 2002 року за зверненнями підприємств ФПУ у визначені
законом строки видали нашим дочірнім підприємствам офіційні правовстановлюючі документи
на майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання.
4. Органи прокуратури
Черкаської області піддають кримінальному переслідуванню посадових осіб виконкому
Чапаївської сільської ради Золотоноського району, які свого часу у визначені законом
строки видали нашим дочірнім підприємствам офіційні правовстановлюючі документи
на майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання.
5. Органи прокуратури
Донецької області піддають кримінальному переслідуванню за двома карними справами
посадових осіб Слов’янської міської ради, які свого часу у визначені законом строки
видали нашим дочірнім підприємствам офіційні правовстановлюючі документи на
майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання.
6. Органи прокуратури
Херсонської області піддають кримінальному переслідуванню посадових осіб Комунального
підприємства «Каховське бюро технічної інвентаризації», які свого часу у визначені
законом строки видали нашим дочірнім підприємствам офіційні правовстановлюючі
документи на майно та нерухомість цих суб’єктів господарювання.
Кримінальне переслідування
вищезгаданих посадових осіб цікавить прокуратуру насамперед тому, що більшість
цих осіб є звичайними державними службовцями або особами, що виконують покладені
на них державою функції, тож перебувають в адміністративній залежності (під пресом)
правоохоронних органів з інших питань їх повсякденної діяльності, а тому не можуть
захистити себе від безпідставних звинувачень.
Звинувачення, висунуті
згаданим вище посадовим особам, за своєю безглуздістю є гідними пам’яті сталінського
генерального прокурора А. Вишинського:
• «скоєння незаконних
дій»;
• «прийняття свідомо
незаконного рішення»;
• «внесення свідомо
неправдивих відомостей до офіційних документів»;
• «зловживання службовим
становищем»;
• «незаконна видача
реєстраційного посвідчення на право власності»;
• «складення свідомо
неправдивого акту»;
• «виготовлення свідомо
фіктивного рішення виконкому»;
• «службове підроблення»;
• «замах на розтрату
державного майна шляхом зловживання службовим становищем».
Незважаючи на абсурдність
висунутих обвинувачень у злочинах, такі посадові особи – під тиском слідчих прокуратури,
не маючи адекватної правової допомоги, легко погоджуються визнавати свою провину
у вчиненні надуманих кримінальних злочинів (навіть пишуть явку з повинною), за
що – за домовленістю зі слідчими – отримують нетривалі, часто умовні, строки покарання
чи звільнення на підставі амністії. Промовистим є той факт, що жодна з таких засуджених
осіб не звернулася з апеляційним оскарженням свого вироку.
Про розслідування
таких кримінальних справ у Федерацію профспілок України умисно не повідомляють,
оскільки юристи Федерації можуть легко довести слідству законність дій обвинувачуваних
прокуратурою державних службовців.
Факт існування цих
кримінальних справ широко та безсоромно використовується прокурорськими працівниками
по всій Україні для чинення морального та психологічного тиску на суддів, експертів
та інших учасників судового процесу під час розгляду численних господарських спорів
про майно Федерації профспілок України.
У ході цих незаконних
і не гідних прокуратури сумнозвісних процесів журналісти та громадськість постійно
підгодовуються «смаженими» фактами про велику кількість кримінальних справ та засуджених
осіб, притягуючи «за вуха» ці справи до загального звинувачення керівників професійних
спілок. Для прикладу, 28 вересня заступник Генерального прокурора Віктор Занфіров
скликав брифінг для вітчизняних журналістів, на якому демонстрував вирок про засудження
одного з керівників БТІ разом із звинуваченням на адресу Федерації профспілок
України.
Прошу Уповноваженого
з прав людини невідкладно вивчити всі випадки незаконного масового притягнення
до кримінальної відповідальності громадян України. Це потрібно для того, щоб подібні
злочинні дії прокурорських працівників були негайно припинені, а добре ім’я осіб,
яких намотало на маховик репресій (для створення негативної думки про діяльність
Федерації профспілок України), було відновлено шляхом їх реабілітації.
При цьому зауважу,
що на подібні об’єкти профспілкової нерухомості місцевими виконкомами та бюро
технічної інвентаризації видано понад 800 свідоцтв про право власності профспілок
на майно санаторіїв і оздоровчих закладів на всій території України. Федерація профспілок
України правомірно та безперервно використовує ці об’єкти для задоволення потреб
громадян України впродовж останніх 30–50 років. Невже Ви дозволите прокуратурі
подібним чином засудити тисячі посадових осіб держави, які в 1992–2010 роках видавали
ці свідоцтва регіональним структурам ФПУ?
Голова Федерації В.
Г. Хара
09.10.2011
|