« на головну 22.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Офіційно

Про урядові пропозиції з реформування системи пенсійного забезпечення

Про урядові пропозиції з реформування системи пенсійного забезпечення

У грудні 2010 року Кабмін вніс до Верховної Ради проект закону «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пен­сійної системи». Це відбулося з по­рушенням п. 6.3 Генеральної угоди, яким передбачено проведення соці­ального діалогу під час розроблен­ня проектів законів у сфері соці­альних відносин для узгодження позицій сторін, які уклали цю уго­ду. Відповідного соціального діало­гу проведено не було.

АНТИСОЦІАЛЬНИЙ КУРС

З ініціативи ФПУ відбу­лося широке обговорення законопроекту в профспіл­кових організаціях, трудо­вих колективах. Проект розглянуто на засіданні Спільного представниць­кого органу всеукраїн­ських профспілок та профоб’єднань, Національ­ної тристоронньої соціально-економічної ради при Президентові України, на всеукраїнських зборах представників профспілко­вих організацій.

На жодному із заходів цей законопроект не дістав підтримки, оскільки біль­шість його положень погір­шують умови пенсійного забезпечення громадян, що суперечить статті 22 Кон­ституції України. Зокрема, порушують пенсійні права пропозиції щодо:

– підвищення пенсійно­го віку для жінок до 60 ро­ків та за спеціальними за­конодавчими актами для чоловіків до 62 років;

– збільшення тривалос­ті страхового стажу з 20 ро­ків у жінок і 25 років у чо­ловіків до 30 і 35 років від­повідно, необхідних для призначення пенсії за ві­ком у мінімальному розмірі;

– застосування під час призначення пенсій показ­ника середньої заробітної плати в Україні за три ка­лендарні роки, які переду­ють року звернення за при­значенням пенсії;

– проведення перерахун­ку пенсій працюючим пен­сіонерам лише з урахуван­ням стажу роботи після призначення пенсії і серед­ньої заробітної плати в Україні, яка враховувалась при призначенні чи при по­передньому перерахунку пенсії тощо.

У разі прийняття запро­понованих змін розміри но­вопризначених пенсій бу­дуть значно нижчими по­рівняно з тим, якби вони призначалися за чинними нормами, а розміри раніше призначених – «замороже­ні». Проектом не вирішу­ються питання фінансової стабільності бюджету Пен­сійного фонду.

Профспілкова сторона висловила категоричні за­перечення щодо цього за­конопроекту та звернулася до Кабінету Міністрів з проханням відкликати до­кумент та доопрацювати його з урахуванням пропо­зицій профспілок.

ФПУ ПРОТИ

У ході громадського об­говорення законопроекту, яке проходило у регіонах країни з кінця грудня 2010 року, учасники виступали проти його прийняття у за­пропонованій редакції.

16 лютого 2011 року від­булися парламентські слу­хання на тему: «Стан про­ведення пенсійної рефор­ми та шляхи її вдоскона­лення», у яких взяли участь понад 100 представників профспілкових організа­цій. За результатами роз­гляду прийнято Рекомен­дації парламентських слу­хань, у яких враховано майже всі пропозиції Феде­рації профспілок України. Переважна більшість учас­ників висловила думку, що проект має бути відклика­ний Урядом з Верховної Ради і суттєво доопрацьо­ваний з урахуванням зау­важень і пропозицій, ви­словлених у ході обгово­рення.

Президією ФПУ 17 люто­го 2011 року схвалено Звер­нення до Кабінету Міні­стрів України щодо необ­хідності відкликання зако­нопроекту та організації роботи з проведення пен­сійної реформи, метою якої було б вирішення нагаль­них проблем пенсійної сис­теми.

2 березня 2011 року ФПУ провела пікетування Комі­тету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Вер­ховної Ради України під час розгляду на засіданні Комітету проекту закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечен­ня реформування пенсій­ної системи».

Необхідно зазначити, що профільні комітети Верховної Ради України (у справах пенсіонерів, вете­ранів та інвалідів; з питань соціальної політики та праці) висловились за не­прийнятність внесеного за­конопроекту та запропону­вали повернути його на до­опрацювання.

11 березня 2011 року було внесено Ультиматум про­фесійних спілок Міжнарод­ному валютному фонду у зв’язку з його антисоціаль­ною діяльністю в Україні.

Задля привернення ува­ги до ситуації, яка склала­ся під час обговорення про­екту щодо законодавчого забезпечення реформуван­ня пенсійної системи, ФПУ звернулася до Президента Віктора Януковича з про­ханням доручити Кабінету Міністрів України відкли­кати цей проект, провести діалог із соціальними парт­нерами, як передбачено нормами Генеральної уго­ди, доопрацювати з ураху­ванням внесених заува­жень та пропозицій, і узго­джений в новій редакції ва­ріант законопроекту вне­сти до Верховної Ради України.

У березні 2011 року Пре­зидентом України було призупинено розгляд зако­нопроекту та доручено Уряду провести другий етап громадського обгово­рення, змінивши механізм його проведення.

Членські організації ФПУ взяли активну участь в обговоренні законопроек­ту під час проведення його другого етапу. Проте аналіз звернень регіональних членських органі­зацій ФПУ засвідчив, що під час проведення таких зустрічей нічого не змінилося.

І ЦЕ НОВА РЕДАКЦІЯ?

31 травня ц. р. Кабінет Мі­ністрів України на заміну проекту закону України «Про заходи щодо законо­давчого забезпечення рефор­мування пенсійної системи» від 13.12.2010 вніс дещо доопрацьований законопроект, що, як і в попередній редак­ції, не був погоджений із профспілковою стороною.

Як і раніше, законопро­ект не усуває існуючі про­блеми в пенсійній системі, не сприяє наповненню бю­джету Пенсійного фонду України, а суттєво погір­шує умови пенсійного за­безпечення та значно зни­жує розмір пенсій, які при­значатимуться надалі.

Враховуючи те, що при доопрацюванні законопро­екту не враховані основні пропозиції профспілок, про­ігноровано звернення гро­мадян та інших громад­ських організацій, не врахо­вано Рекомендації парла­ментських слухань від 16 лютого 2011 року, ФПУ звернулася 3 червня до Пре­зидента України, зазначив­ши, що для забезпечення со­ціальної стабільності в кра­їні, справедливості в систе­мі пенсійного забезпечення необхідно взяти під особис­тий контроль дотримання конституційних гарантій громадян при проведенні пенсійної реформи та не до­пустити прийняття законо­проекту «Про заходи щодо законодавчого забезпечен­ня реформування пенсійної системи» у внесеній редак­ції, а також зобов’язати Уряд доопрацювати проект разом зі сторонами соціаль­ного діалогу з урахуванням внесених зауважень та про­позицій. Відповідне звер­нення надіслано також Прем’єр-міністру України Миколі Азарову.

Питання щодо законо­давчих пропозицій Уряду з проведення пенсійної ре­форми було розглянуто на засіданні СПО 6 червня ц. р., де ухвалено Заяву про неприйнятність внесеного законопроекту, яку також направлено Президенту та Верховній Раді.

ФПУ і надалі займатиме позицію щодо недопущення прийняття змін до законо­давчих актів, спрямованих на погіршення умов пенсій­ного забезпечення та зни­ження розміру пенсій, і на­полягатиме на проведенні діалогу з соціальними парт­нерами про подальше здій­снення пенсійної реформи.

ЗМІНИ, АЛЕ НЕЗНАЧНІ

У новій редакції закону пропонується:

– закон увести в дію з 1 вересня, а не з 1 лютого 2011 року;

– обмежити максимальний розмір пенсії 10 роз­мірами прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність (а не 12 прожитковими мінімумами, як це передбачалось раніше), з по­ширенням цього обмеження на пенсіонерів, яким пенсію призначено до набрання законом чинності;

– тимчасово, до 1 січня 2015 року, надати можли­вість добровільного виходу на пенсію непрацю­ючим жінкам при досягненні 55 років, але із зна­чним зниженням розміру пенсії;

– здійснювати виплату одноразової допомоги працівникам бюджетної сфери (освіти, культури, охорони здоров’я та соціального захисту) при виході на пенсію в розмірі 10 призначених їм пенсій за рахунок коштів державного бюджету та ін.

На жаль, більшість положень доопрацьованого законопроекту залишилися без змін. як і раніше, передбачається підвищити пенсійний вік, збіль­шити тривалість страхового стажу для призна­чення пенсії за віком у мінімальному розмірі, за­стосовувати для призначення пенсії розмір се­редньої заробітної плати в україні за три кален­дарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії, проводити перерахунок пенсії працюючим пенсіонерам лише із серед­ньої заробітної плати, з якої призначено (пере­раховано) пенсію, тощо.

Володимир МАКСИМЧУК,
завідувач відділу пенсійного забезпечення апарату ФПУ

16.06.2011



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання