« на головну 22.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Офіційно

Звернення до органів влади й об’єднань організацій роботодавців у зв’язку з реформуванням системи соціального страхування та пенсійного забезпечення

Протягом 2014–2015 років, ігноруючи принципи соціального діалогу, під при­водом надзвичайної економічної й політичної ситуації в державі за ініціативою Уряду до законодавства внесено низку змін, які безпосередньо спрямовані на руйнування системи соціального страхування та пенсійного забезпечення.

Замість проведення результа­тивних реформ у соціально-економічній сфері, стабілі­зації роботи підприємств, пошуку дійових засобів на­повнення державного бюджету, со­ціальних фондів та боротьби з ко­рупцією, на догоду міжнародним кредиторам проводиться агресивна політика жорсткої економії та «за­тягування пасків».

На порушення конституційних норм обмежуються права застрахо­ваних осіб і членів їхніх сімей, зни­жується рівень їх соціального захис­ту: значно зменшено розмір однора­зової страхової виплати потерпілому на виробництві та у разі його смерті, призупинено норму про щорічний перерахунок щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві у зв’язку із зростанням середньої за­робітної плати, повністю скасовано фінансування за рахунок коштів со­ціального страхування санаторно-курортного лікування, дитячого оздоровлення, часткове фінансу­вання санаторіїв-профілакторіїв та дитячо-юнацьких спортивних шкіл. Тим самим закладено передумови для погіршення якості трудового по­тенціалу, зниження рівня професій­ного здоров’я і фізичного виснажен­ня працівників, зайнятих у шкідли­вих і важких умовах праці, зростан­ня загальної захворюваності. І це при тому, що майже 3 млн працюючих зайняті в незадовільних санітарно-гігієнічних умовах, щорічно тисячі працівників отримують виробничі травми, реєструється від 8 до 10 тис. професійних захворювань.

Органи державного казначейства затримують перерахування страхо­вих коштів і використовують їх на нецільові потреби, що в результа­ті призводить до багатомісячних за­тримок в оплаті лікарняних листків, виплаті компенсацій потерпілим на виробництві та у здійсненні інших страхових виплат та соціальних по­слуг. Стає нормою порушення за­конних принципів формування роз­мірів страхових внесків, які встанов­люються Урядом без консультацій і переговорів із сторонами соціально­го діалогу, без належного правового та економічного обґрунтування та не враховують необхідного обсягу ма­теріального забезпечення і соціаль­них послуг застрахованим особам. Зокрема, шляхом зменшення розмі­ру єдиного внеску на соціальне стра­хування з тимчасової втрати працездатності та від нещасних випадків на виробництві страхові кошти, які належать трудящим, інвалідам, по­терпілим на виробництві, спрямова­но на нестрахові видатки (пошук під­ходящої роботи та сприяння у пра­цевлаштуванні, організації громад­ських робіт для безробітних; надан­ня роботодавцям компенсації тощо), які повинні фінансуватися за раху­нок державного бюджету.

При розробці цих змін повністю проігноровано інтереси працівників і роботодавців та їх пропозиції, не враховано навіть рекомендації Між­народної організації праці, якими передбачено, що там, де роботодав­ці і працівники сплачують страхові внески для фінансування систем со­ціального забезпечення, вони пови­нні брати активну участь у нагляді й управлінні системами соціально­го забезпечення. Як наслідок, пере­важна більшість пенсіонерів опини­лась у вкрай складному матеріаль­ному становищі: мінімальний роз­мір пенсії (949 грн) є значно нижчим від фактичного розміру прожитко­вого мінімуму для непрацездатних осіб (1822 грн у цінах квітня ц. р.); пенсії не індексуються і не осучас­нюються, а розміри пенсій, призна­чених у різні роки, різняться між со­бою більш ніж у 2,5 раза; погіршено умови виходу на пенсію для праців­ників, зайнятих на роботах із шкід­ливими та важкими умовами праці; встановлено податок (15%) та вій­ськовий збір (1,5%) із сум пенсій, що перевищують три розміри мінімаль­ної заробітної плати (3654 грн).

Для більшості пенсіонерів додат­кова зайнятість на низькооплачува­них не затребуваних молоддю робо­тах є чи не єдиною можливістю за­безпечити мінімальний рівень жит­тя при злиденних пенсіях. І за цих умов з пенсій, розміри яких переви­щують 150% прожиткового мініму­му, утримується ще 15% призначе­ної суми пенсії.

Усі ці рішення призвели до по­рушення прав та зниження соціаль­ного захисту застрахованих осіб та пенсіонерів, що особливо гостро від­чувається ними у час стрімкого зрос­тання цін та падіння курсу гривні.

Рада Федерації профспілок Укра­їни виступає категорично проти по­рушення соціальних прав працівни­ків і ветеранів, руйнування існуючої системи соціального страхування та погіршення пенсійного забезпечен­ня, зниження розмірів матеріально­го забезпечення та зменшення обся­гу соціальних послуг для застрахова­них осіб і членів їх сімей, порушення принципів соціального діалогу, пе­редбачених законодавством України та міжнародними нормами. В умо­вах інтеграції нашої держави до єв­ропейського політичного, економіч­ного, правового простору з метою на­буття членства в Європейському Со­юзі, ратифікації Угоди про асоціацію з ЄС такі дії органів влади є повним ігноруванням вказаних цілей та думки громадянського суспільства.

Профспілки добре розуміють, що сьогодні ситуація в країні вкрай складна: втрачаються робочі місця, стрімко зростають ціни, тривають військові дії у східних регіонах кра­їни. Проте існуючі економічні про­блеми необхідно вирішувати пере­дусім за рахунок стимулювання ви­робництва, залучення інвесторів, розширення попиту на працю, наве­дення порядку в державних фінан­сах та викорінення корупції. Без­відповідально та соціально ризико­вано перекладати все це на праців­ників і пенсіонерів.

Звертаємось до Уряду: терміново разом з іншими сторонами соціаль­ного діалогу виправити ситуацію, що склалася, внести законодавчі зміни з врахуванням інтересів пра­цівників і відновити раніше обме­жені права громадян у сфері соці­ального страхування та пенсійного забезпечення. Вжити дієвих заходів для відновлення виробництва, збіль­шення кількості робочих місць з гід­ною зарплатою, розширення легаль­ної зайнятості та оплати праці.

Закликаємо народних депутатів України невідкладно розглянути і прийняти в цілому законопроекти, які допоможуть працівникам і їх­нім сім’ям, ветеранам праці вижи­ти в цих кризових умовах і допомог­ти країні власною працею:

– реєстр. №2883 щодо індексації грошових доходів населення;

– реєстр. №2682 щодо зниження рівня оподаткування пенсій;

– реєстр. №2698 щодо зняття об­межень на виплату повної пенсії працюючим пенсіонерам;

– реєстр. №2835 щодо здешевлення ціни на природний газ для населення;

– реєстр. №2245 щодо відновлен­ня за рахунок коштів соціального страхування часткового фінансу­вання літнього оздоровлення дітей, санаторно-курортного лікування працівників.

ПРИЙНЯТО НА ЗАСІДАННІ РАДИ ФЕДЕРАЦІЇ ПРОФЕСІЙНИХ СПІЛОК УКРАЇНИ

25 ЧЕРВНЯ 2015 РОКУ

07.07.2015



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання