« на головну 22.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Офіційно

Звернення Президії Федерації профспілок України до Президента України Петра Порошенка стосовно недопущення зубожіння населення та налагодження соціального діалогу

Звернення Президії Федерації профспілок України до Президента України Петра Порошенка стосовно недопущення зубожіння населення та налагодження соціального діалогу

 Конституція України визначила нашу державу правовою і соці­альною. За своєю суттю така дер­жава повинна проводити потуж­ну соціальну політику, сприяти розвитку соціально спрямованої ринко­вої економіки, забезпечувати стабільно високий рівень і якість життя громадян, соціальну стабільність у суспільстві. Реалізація цих завдань потребує висо­кого рівня соціальної і правової свідо­мості, відповідальності та ефективної взаємодії влади, бізнесу і профспілок, усього громадянського суспільства.

Члени Президії Федерації профспілок України відзначають, що реальна держав­на соціальна політика далека від консти­туційних норм – в її основу замість суспільно прийнятних державних соціаль­них стандартів гідного життя і гідної пра­ці покладено ідею соціальних мінімумів виживання: мінімальна зарплата, міні­мальна пенсія, прожитковий мінімум тощо. При цьому встановлені розміри мі­німальних державних соціальних стан­дартів і гарантій на практиці є штучно заниженими проти визначених законом величин, зокрема набір прожиткового мі­німуму не переглядався з 2000 року.

Дії попередньої влади, які були спря­мовані на власне збагачення і розкра­дання суспільних коштів, акумульова­них з податків громадян та інших над­ходжень, породили систему соціальної несправедливості, тотальну корупцію, нехтування суспільної моралі і думки громадськості. Як наслідок – порожня казна, формування домінуючої частини бідного населення в країні, приниження прав громадян на гідне і справедливе життя, тотальна недовіра, а подекуди – і ненависть до владних структур.

Уже нинішнім Урядом двічі запрова­джено заходи жорсткої економії коштів, які призвели до зубожіння людини праці через стрімке зростання цін і тарифів на життєво необхідні послуги, що відбува­ється одночасно із підвищенням подат­ків, заморожуванням державних соціаль­них стандартів і гарантій, зокрема міні­мальної заробітної плати та прожитково­го мінімуму. У липні ц. р. офіційний роз­мір мінімальної заробітної плати вже на 432 грн, або на 35,5%, занижено порівняно з фактичним розміром про­житкового мінімуму для пра­цездатних осіб, скоригованим на податок на доходи фізич­них осіб, а для працівників бю­джетної сфери недоплата ста­новить щонайменше 798 грн.

Наслідком заморожування й так низького розміру міні­мальної заробітної плати ста­ло падіння платоспроможнос­ті більшості громадян, яке, за прогнозами Мінекономроз­витку, продовжиться у 2015 році, що потребуватиме бага­томільярдних видатків з бю­джету на допомоги та субсидії малозабезпеченим верствам населення, зростання дотацій Пенсійному фонду, а також провокуватиме стрімке збіль­шення боргів за житлово-комунальні по­слуги тощо. Різке падіння спроможності громадян купувати товари та сплачува­ти за послуги невідворотно призведе до падіння їх виробництва вітчизняними підприємствами, а відтак – до скорочен­ня зайнятості та зростання армії безро­бітних. До кінця 2014 року вже очікується втрата понад одного мільйона робочих місць, а в 2015 році криза ринку праці по­глиблюватиметься.

Швидкі темпи поширення бідності та поглиблення розриву в доходах багатих та бідних громадян посилюються неефективною вітчизняною податковою сис­темою, а запропоновані виконавчою вла­дою моделі її реформування не тільки не вирішують цю проблему, а ще більше по­силюють соціальну несправедливість по­даткової політики щодо людини праці.

Президія ФПУ привертає увагу Прези­дента України – гаранта Конституції, що в країні відбувається значне зростання масштабів і глибини бідності населення, більш ніж половина бідних перебуває в стані злиденності, і ці негативні тенден­ції закладені Урядом і на наступний рік.

Натомість Уряд не здійснює ефектив­них заходів для легалізації значної части­ни тіньового бізнесу, боротьби з «оптимізацією» податкових зобов’язань, збіль­шення оподаткування заможних верств, додаткового оподаткування тютюнових і горілчаних виробів, що принесло б до каз­ни держави значно більше доходів, ніж усі антисоціальні обмеження.

Профспілки попереджають: підвищення цін та тарифів, стрімке зростання інфляції та безробіття, зниження реального розміру доходів, у першу чергу, зарплати – вже призвело до зна­чного загострення напруження в трудових колективах і в по­дальшому може спровокувати соціальний вибух у суспільстві.

Водночас акцентуємо, що лише підвищення заробітної плати, яка має забезпечувати платоспроможність громадян для придбання вітчизняних то­варів, своєчасної сплати кому­нальних платежів, дозволить відновити економічну актив­ність, розширити сферу зайня­тості, розпочати реальну бо­ротьбу з бідністю та гігант­ським розривом між українськими реа­ліями та європейськими стандартами.

З метою упередження негативних на­слідків для працівників і громадян України вважаємо вкрай необхідним:

– невідкладно прийняти Указ Прези­дента України про сприяння зайнятості й забезпечення соціальних гарантій пра­цівників в умовах структурних реформ;

– не допустити обмеження конститу­ційних прав, скорочення рівня життя населення при прийнятті Закону Украї­ни «Про Державний бюджет України на 2015 рік» та забезпечити максимально можливе зростання соціальних стандар­тів і гарантій при формуванні бюджет­ної політики на 2016–2017 роки;

– ратифікувати в повному обсязі Євро­пейську соціальну хартію (переглянуту) та здійснювати реалізацію Угоди про асоціацію з Євросоюзом, суворо дотри­муючись ратифікованих Україною кон­венцій Міжнародної організації праці;

– удосконалити систему державних соціальних стандартів і гарантій і, в першу чергу, визначення прожиткового мінімуму відповідно до Конституції України та європейської практики з ме­тою забезпечення розширеного відтво­рення трудового потенціалу країни;

– запровадити індексацію мінімаль­ної заробітної плати, щоб після сплати податків не допустити зниження її ре­ального розміру нижче фактичного про­житкового мінімуму;

– ліквідувати дискримінацію в оплаті праці працівників бюджетної сфери та державних службовців, у першу чергу – спеціалістів органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, визначити етапність та чіткі терміни встановлення розміру тарифної ставки працівника І розряду ЄТС на законодавчо гарантова­ному рівні, а також оплати праці відпо­відно до Закону України «Про державну службу» від 17.11.2011 № 4050-VІ;

– забезпечити реалізацію принципу соціальної справедливості при прове­денні податкової реформи, не допусти­ти зниження соціальних гарантій в сис­темі загальнообов’язкового соціального страхування при перегляді розміру єди­ного соціального внеску;

– для забезпечення ефективного дер­жавного нагляду (контролю) в сфері пра­ці повернути повний обсяг повноважень державним інспекторам праці та з охоро­ни праці відповідно до вимог Конвенцій МОП № 81 про інспекцію праці у промис­ловості й торгівлі та № 129 про інспекцію праці у сільському господарстві.

З метою мінімізації негативних на­слідків кризи та запровадження ком­пенсуючих механізмів Федерацією профспілок України сформовано пере­лік законодавчих ініціатив до Верховної Ради України.

Окремо акцентуємо, що суспільство має зрозуміти і сприйняти середньо­строкові і стратегічні цілі влади саме в сфері праці та соціальної політики. Про­ект державного бюджету на 2015 та 2016–2017 роки, всі закони і державні програ­ми мають бути не тільки і не стільки на­цілені на бізнесові інтереси, а чітко від­повідати на ключові питання, які ініці­йовані зміни сприятимуть:

– зростанню сучасної легальної за­йнятості та скороченню безробіття;

– зменшенню масштабів та глибини бідності, особливо серед працюючих;

– скороченню розриву між соціальни­ми стандартами України та країн – но­вих членів Євросоюзу;

– зростанню рейтингу України при визначенні ООН індексу людського роз­витку.

Саме зараз має бути розгорнуто сис­темну максимально публічну роботу з напрацювання проекту Стратегії соці­альної політики України.

Ми впевнені, що в умовах складної суспільно-політичної та економічної си­туації в країні тільки конструктивний соціальний діалог за безпосередньої участі профспілок сприятиме прийнят­тю виважених державних рішень щодо розв’язання нагальних гострих проблем та формування дорожньої карти збли­ження рівнів життя українських праців­ників, ветеранів та молоді із мешканця­ми Європейського Союзу.

Ці та інші пропозиції пропонуємо об­говорити під час зустрічі Президента України з представниками всеукраїн­ських профспілок та профоб’єднань.

За дорученням Президії Федерації профспілок України

Григорій ОСОВИЙ,

Голова ФПУ

14.09.2014



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання