Відкрите звернення щодо підтримки вітчизняних автовиробників до Президента України та Верховної Ради України
Шановні керівники
держави!
Від імені трудового колективу ПАТ «Запорізький автомобілебудівний
завод» звертаємося до вас із приводу критичної ситуації, що склалася на нашому
підприємстві та підприємствах-суміжниках.
Більш як 150-річна історія нашого заводу багата різними
етапами, але в усі часи – й упродовж років незалежності також – державні мужі
вдавалися до зважених рішень щодо підтримки та розвитку одного з найбільш
високотехнологічних та багатопрофільних напрямків промисловості.
Обсяг виробництва на «ЗАЗі» – понад 282 тис. автомобілів;
чисельність працівників підприємства – більше 16 тис.; до бюджетів та фондів
України наше підприємство сплатило понад 2 млрд грн податків; у технічне
переоснащення та модернізацію виробництва вкладено понад 500 млн грн; більше
800 українських підприємств мали значні обсяги виробництва та виплачували
достойну заробітну плату своїм понад 190 тисячам працівникам, стабільно
перераховували податки до бюджетів; розвивалися сумісні проекти з виробництва
комплектуючих виробів, створювалися нові робочі місця; автомобілі українського
виробництва становили 80% вітчизняного ринку продажу, за рахунок чого суттєво
поповнювався Державний бюджет України.
Що ми маємо в 2014 році.
Законів України, спрямованих на підтримку і розвиток
вітчизняних автовиробників, – 0. Внаслідок чого:
– прогнозований обсяг виробництва «ЗАЗу» – ледве 10 тис.
автомобілів (та й взагалі, з червня конвейєрне виробництво зупинено);
– перерахування до бюджетів усіх рівнів наблизяться до 0
грн;
– без замовлень (а отже – з відповідними наслідками)
лишилися підприємства-суміжники «ЗАЗу»;
– автомобілі вітчизняного виробництва становлять лише 10%
внутрішнього ринку, зате імпорт автомобілів – на другому місці у відтоку валюти
з України;
– не працюють усі українські підприємства-автовиробники;
– значно збільшилося навантаження на центри зайнятості та
бюджет – у виплаті допомоги з безробіття.
Ці факти ми наводимо лише як прямі чинники «сприяння»
розвитку промисловості України, які можна доповнити не тільки ліквідацією Міністерства
промислової політики, а й (що є найгіршим) значним посиленням соціальної
напруги, коли тисячі громадян залишаються без роботи, а отже – без засобів
для гідного життя, що, як наслідок, призводить до збільшення боргів за
комунальні платежі, енергоносії, зростання злочинності у країні.
Виникає запитання, на яке хотілося б отримати відповідь:
кому це вигідно – керівництву держави, громадянам України чи її ворогам?
Ми усвідомлюємо об’єктивні причини, які впливають на
скорочення автомобільного ринку України.
Але дії нинішнього Уряду та Верховної Ради не піддаються нашому
розумінню!
Тоді як уряди європейських та світових держав-автовиробників
у кризові часи вдаються до ефективних заходів щодо збереження і підтримки
підприємств, у нашій державі все робиться навпаки! Навесні цього року на
третину знижено ставки спеціального мита на легкові автомобілі, з 1 квітня
вдвічі підвищено акцизний податок на легкові автомобілі та кузови для них,
скасовано екологічний податок за утилізацію знятих з експлуатації транспортних
засобів!
Складається враження, що на рівні вищого керівництва держави
узгоджено виконується замовлення на знищення українського автопрому,
доведення тисяч громадян до злиденного існування та свідомо ліквідовуються
підприємства, робота яких наповнює бюджет України!
Зважаючи на кризову ситуацію, про яку ми голосно заявляємо,
для збереження та розвитку автомобілебудування в Україні, просимо Вас,
шановний пане Президенте, звертаємося до вас, шановні народні обранці, із
закликом запровадити на законодавчому рівні ефективні механізми захисту та
підтримки вітчизняного автомобільного виробництва! А саме – відновити або
прийняти Закони щодо:
– введення спецмита на імпортовані автомобілі – як на нові,
так і на ті, що були у користуванні;
– утилізаційного збору;
– обнуління оподаткування частини прибутку, що
спрямовується на інвестиції;
– зниження акцизного податку;
– створення привабливого інвестиційного клімату;
– пільгового кредитування покупців вітчизняних автомобілів
та ін.
З повагою та сподіванням,
МИКОЛА ПАЛІЄНКО,
ГОЛОВА ОБ’ЄДНАНОГО ПРОФКОМУ ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО
ТОВАРИСТВА «ЗАПОРІЗЬКИЙ
20.07.2014
|