« на головну 22.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Офіційно

Чого очікувати від проекту Держбюджету на 2014 рік

Чого очікувати від проекту Держбюджету на 2014 рік

 Фахівці ФПУ підготували експрес-аналіз проекту Держбюджету на 2014 рік.

  У пояснювальній за­писці до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2014 рік зазначено, що для розра­хунку показників проекту Держбюджету–2014 вико­ристано уточнені макро­показники, зокрема:

– прогноз номінального ВВП – 1653 млрд грн;

– прогнозні темпи зрос­тання реального ВВП – 103%;

– індекс споживчих цін (у середньому до попереднього року) – 104,3%.

Разом із тим 18 грудня Кабмін схвалив Основні прогнозні макропоказни­ки економічного і соціаль­ного розвитку України на 2014 рік. Із вищенаведено­го випливає, що в 2014 році:

. доходи Державного бюджету збільшаться на 5,9% порівняно з показни­ком, закладеним у Закон України про Держбюджет України на 2013 рік, та ста­новитимуть 23,7% про­гнозного ВВП (зазначимо, що прогноз доходів Зведе­ного бюджету на 2014 рік – 498,9 млрд грн (або 30,2% прогнозного ВВП) (порів­няно із затвердженими показниками 2013 року (зі змінами) збільшуються на 5,7%), а прогноз ви­датків – 562,9 млрд грн (або 34,05% прогнозного ВВП);

. видатки Державно­го бюджету збільшаться на 6,5% порівняно з показ­ником, закладеним у За­кон України про Держбю­джет України на 2013 рік, та становитимуть 27,06% прогнозного ВВП;

. граничний обсяг де­фіциту Державного бю­джету України порівняно з попереднім роком зросте майже на 9 млрд грн і ста­новитиме близько 3,6% ВВП (Примітка: у Закон України про Держбюджет України на 2013 рік закла­дено 50,5 млрд грн, що ста­новить 3,2% ВВП);

. граничний обсяг державного боргу на 31 грудня 2014 року зросте на 96,99 млрд грн порівняно з показником, закладеним у Закон України про Держ­бюджет України на 2013 рік, та становитиме 35,1% прогнозного ВВП проти 30,7% у 2013 році. Врахову­ючи структуру державних запозичень у 2013 році та прогнозних запозичень у 2014 році, на кінець 2014 року частка внутріш­нього боргу становитиме близько 57,3% від обсягу державного боргу, а част­ка зовнішнього боргу – близько 42,7%.

Видатки на обслугову­вання державного боргу збільшено до 44,9 млрд гривень, що на 9,9 млрд гривень більше, ніж пе­редбачалося у 2013 році. Таке зростання плануєть­ся переважно за рахунок збільшення державного боргу та зумовлене необ­хідністю фінансування дефіциту Державного бю­джету.

Загальні виплати за державним боргом, що мають бути здійснені у 2014 році за рахунок коштів Державного бю­джету, оцінюються на рів­ні 140 336,5 млн грн, із яких 64,4%, або 90 399,9 млн грн, – виплати за вну­трішнім боргом та 35,6%, або 49 936,6 млн грн, станов­лять виплати за зовніш­нім боргом.

З метою реалізації прі­оритетних проектів інвес­тиційного характеру, що мають загальнодержавне значення, передбачено на­дання державних гарантій в обсязі 50 млрд гривень.

Соціальні стандарти та гарантії

У проекті Державного бюджету України на 2014 рік передбачено на січень–червень «замороження» розмірів соціальних стандартів і гарантій на рівні грудня 2013 року, їх збільшення відбудеться двічі: з 1 липня та 1 жов­тня (тоді як у 2012 році за­значені показники збіль­шувалися п’ять разів).

Як і в попередні роки прожитковий мінімум для основних соціаль­них і демографічних груп населення розрахо­ваний без урахування оновлених наборів про­дуктів харчування, не­продовольчих товарів і послуг, а також суми по­датку на доходи фізич­них осіб (тим самим не враховано позицію профспілок).

Темпи зростання вар­тісної величини прожит­кового мінімуму за всіма соціальними і демографіч­ними групами населення протягом 2014 року пере­вищать прогнозний рівень інфляції 4,3%, який покла­дений в основу розрахун­ків проекту Держбю-джету–2014 (згідно з пояс­нювальною запискою). Проте, якщо порівнювати з прогнозним рівнем ін­фляції 8,3%, визначеним в основних макропоказни­ках, що схвалені Урядом 18.12.2013, то відбудеться зменшення реальної вартості прожиткового мінімуму.

У законопроекті зно­ву передбачено «рівень забезпечення прожит­кового мінімуму», що є ще одним негативним аспектом.

Разом із тим рівень за­безпечення прожиткового мінімуму для призначен­ня допомоги для дітей збільшився порівняно з 2013 роком на 10% і стано­вить 85%.

Звертаємо увагу, що у щорічному Посланні Пре­зидента України до Вер­ховної Ради України «Про внутрішнє та зовнішнє становище України в 2013 році» визначено, що бюджетна політика у 2014 році має забезпечу­вати економічно обґрун­товану й виважену полі­тику щодо підвищення мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника І та­рифного розряду Єдиної тарифної сітки з ураху­ванням прогнозних ін­дексів інфляції та рівня продуктивності праці.

Відповідно до проек­ту Держбюджету–2014 вкотре передбачено збе­реження розміру міні­мальної заробітної пла­ти на рівні штучно зани­женого прожиткового мінімуму для працездатних осіб, відтак не враховано такі пропози­ції профспілкової сторо­ни щодо:

– забезпечення випе­реджального зростання мінімальної заробітної плати порівняно з інши­ми мінімальними соці­альними гарантіями з метою забезпечення від­творення трудового по­тенціалу працівника;

– встановлення міні­мальної заробітної пла­ти у розмірі не нижче фактичного прожитко­вого мінімуму, з ураху­ванням податку на до­ходи фізичних осіб.

Розширену інформацію та пояснення з окремих питань можна отримати, надіславши запит на елек­трону адресу: mlg@fpsu.org.ua.

Підготовлено департаментом бюджетної політики та соціального захисту апарату ФПУ з урахуванням висновків, отриманих від окремих структурних підрозділів апарату ФПУ

 

Інформаційна записка «Про основні соціально-економічні   аспекти проекту Державного бюджету України на 2014 рік (реєстр. № 3000) (експрес-висновки)» (PDF, 400 Кб)

 

28.12.2013



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання