В одному човні: курс на партнерство та співпрацю
У Будинку спілок 2 квітня відбулося урочисте підписання Меморандуму
про партнерство та співпрацю між Всеукраїнським об’єднанням організацій роботодавців
транспорту «Федерація роботодавців транспорту України» та Професійною спілкою робітників
морського транспорту України.
Олена ОВЕРЧУК
редактор відділу «ПВ»
Олексій Петруня
Підписання Меморандуму є спільним рішенням про утворення Галузевої
ради між Федерацією роботодавців транспорту України та Профспілкою робітників
морського транспорту України.
З огляду на необхідність зближення позицій, досягнення спільних
домовленостей і прийняття відповідальних рішень між роботодавцями й профспілками
з питань реформування галузі морського транспорту, формування і реалізації державної
соціальної та економічної політики, регулювання трудових, соціальних, економічних
відносин, консолідації зусиль для пошуку шляхів вирішення проблемних питань у морській
галузі транспорту; поділяючи погляди щодо необхідності покращення інвестиційного
клімату в Україні з урахуванням дотримання балансу інтересів роботодавців і працівників
галузі; беручи за основу діяльності необхідність тісної співпраці роботодавців
і профспілок з органами державної влади; прагнучи забезпечити максимальну ефективність
та конструктивність своєї співпраці, сторони окреслили першочергові завдання своєї
співпраці.
Серед них, зокрема, варто виділити такі: об’єднання зусиль на
галузевому рівні шляхом створення Двосторонньої соціально-економічної ради у галузі
морського транспорту між Сторонами; безпосередня участь у розробленні галузевих
програм економічного й соціального розвитку, законодавчих та інших нормативно-правових
актів, що стосуються регулювання економічних і соціально-трудових відносин суб’єктів
соціального діалогу в процесі реформування морської галузі; створення сприятливого
інвестиційного, правового та економічного середовища для ефективної діяльності
підприємств морської галузі та потенційних інвесторів-концесіонерів тощо.
Свої підписи під Меморандумом поставили Голова Всеукраїнського
об’єднання організацій роботодавців транспорту «Федерація роботодавців транспорту
України» Орест Климпуш і Голова Професійної спілки робітників морського транспорту
України Михайло Кірєєв.
Голова Професійної спілки робітників морського транспорту України
Михайло Кірєєв під час урочистого підписання Меморандуму у своєму виступі підкреслив,
що «починаючи з 1992 року ми укладали галузеві угоди з Міністерством транспорту
та зв’язку України (нині Міністерство інфраструктури України – Авт.). На той час
в основному всі підприємства морської галузі були державними і входили до сфери
управління Мінтрансу, яке, у свою чергу, впливало на керівників підприємств для
виконання Галузевої угоди та, відповідно, колективних договорів. Відтоді планка
соціальних гарантій суттєво піднялася, а Галузева угода у сфері морського транспорту
сьогодні є однією з кращих.
Прийнятий нещодавно закон «Про морські порти України» передбачає,
що тепер заходитимуть інвестори недержавної форми власності. Галузь потребує інвестицій
на 22 мільярди гривень (за оцінками заступника міністра інфраструктури Дмитра Демидовича,
така сума потрібна на гідротехніку, наземну інфраструктуру, створення штучних
земельних ділянок – Авт.), щоб портова інфраструктура стала конкурентоспроможною.
Тому, я вважаю, що сьогоднішній Меморандум дозволить нам зблизитися, створити
єдину команду та, найголовніше, – консолідувати зусилля заради соціального захисту
найманих працівників. У нас зібралася професійна і дієва команда. Тому я впевнений,
що робота піде на благо найманих працівників».
Коментуючи підписання Меморандуму про партнерство та співпрацю,
Голова Всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців транспорту «Федерація
роботодавців транспорту України» Орест Климпуш сказав: «Це дуже важлива подія для
Федерації роботодавців транспорту України. Зараз ми починаємо більш ефективно використовувати
законодавчу базу України. Вважаю, що це також серйозний загальнодержавний крок.
Річ у тім, що в нашій державі в останні роки сформовано всі основні принципи формування
нових цивілізованих підходів до створення громадянського суспільства. Це стосунки,
що мають бути між роботодавцями, найманими робітниками, профспілками і державою,
які регламентуються законом про соціальний діалог. І, звичайно, той, який є визначальним
для всіх нас, хто зібрався у цій залі, – Закон «Про морські порти України». Виходячи
з принципів, які закладені у цих законах, зокрема у законі про морські порти, підкреслено
їх велике значення для національної економіки та розвитку міжнародних торгівельних
зв’язків. Морські порти – це важлива складова транзитного потенціалу країни. Ми
завжди ставили завдання максимально використовувати геополітичне положення України
як транзитної держави для підтримки та розвитку її економіки.
Поділяючи погляди щодо необхідності покращення інвестиційного
клімату в Україні з урахуванням дотримання балансу роботодавців і працівників
галузі, беручи за основу діяльності необхідність тісної співпраці роботодавців
і профспілок з органами державної влади, разом із Профспілкою робітників морського
транспорту України ми вирішили укласти цей Меморандум про партнерство та співпрацю.
Цей документ демонструє нашу рішучість до економічних і соціальних змін у галузі,
підвищення її ефективності. Для того, щоб уникнути напружень у цей складний період
реформування, нам слід максимально врахувати інтереси і роботодавців, і людей найманої
праці. Зараз ми домовились, що перед прийняттям будь-якого серйозного рішення проводитимемо
взаємні консультації з організаційних, економічних, соціальних питань. Ми ж з профспілками
в одному човні. Тому від нашої спільної позиції багато що залежить при вирішенні
найважливіших та актуальних питань розвитку галузі».
Сергій
Кондрюк, заступник
Голови ФПУ:
«В умовах, коли потрібно врегулювати розбіжності, що виникли
за результатами колективних переговорів з укладення Генеральної угоди на
2013–2015 роки, заходи щодо розвитку партнерства та співробітництва між профспілками
й роботодавцями є гарним прикладом, як треба розвивати та поглиблювати соціальний
діалог. Тільки рентабельна праця, соціально відповідальний бізнес, платоспроможний
українець здатні витягнути Україну з політичних та економічних криз. Це можливе
саме завдяки домовленостям, що відбуваються сьогодні».
03.04.2013
|