« на головну 24.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Людина і праця

Митний «колапс» у сфері перевезень

Митний «колапс» у сфері перевезень

 Посилення санкцій за порушення митних правил при декриміналізації економічної контрабанди відбулося без урахування інших положень Митного кодексу, що призвело до грубих порушень конституційних прав і свобод міжнародних перевізників. Це питання стало темою обго­ворення спільного засідання президії ЦК Профспілки працівників авто­мобільного транспорту та шляхового господарства України, Українсь­кого транспортного союзу, Федерації роботодавців транспорту Украї­ни, Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України, Всеук­раїнської громадської організації «Українська асоціація перевізників».

Реформи не на користь трудівників

Ситуація, яка склалася у галузі автоперевезень в умовах жорсткої кон­куренції з іноземними перевізниками, викликає стурбованість як у робо­тодавців, так і найманих працівників, змусивши їх об’єднати зусилля для її вирішення.

У своїх виступах про­мовці одностайно наголо­шували на тому, що ке­рівництво Міністерства інфраструктури України не вирішує проблемні пи­тання перевізників, які накопичилися в галузі і потребують невідкладно­го реагування. Чиновники ігнорують вимоги галузе­вої профспілки, робото­давців, трудових колекти­вів автопідприємств. Як наслідок, не приділяється належної уваги створен­ню механізму сприян­ня оновленню рухомого складу. Не в повному об­сязі вирішується питання, пов’язане з діяльністю ДП «СМАП», роботу якого за поданням Мінінфраструк­тури постановою КМУ продовжено до 01.04.2012, але без визначення дже­рел його фінансування. У результаті перевізники неправомірно сплачують за видачу дозволів удвічі більше.

Існує загроза припи­нення з 01.04.2012 оформ­лення та видачі дозволів на в’їзд українських пере­візників на території іно­земних держав. Відсутній новий порядок організації перевезень пасажирів у міжнародному сполучен­ні, що, як підкреслювали промовці, деструктивно впливає на формування маршрутної мережі та збільшує витрати пере­візників. Окрім того, не проводиться достатньої роботи щодо забезпечення вітчизняних перевізників дозволами на перевезен­ня на території іноземних держав, не запроваджена система моніторингу ви­користання дозвільних документів на здійснення міжнародних перевезень у режимі реального часу. Не в повному обсязі вико­нуються міжнародні уго­ди в галузі транспорту.

Учасники зібрання з тривогою звертали увагу на той факт, що перевізни­кам не відшкодовуються витрати, що виникли не з вини водія. Складні умо­ви кредитування не сти­мулюють автоперевізни­ків на придбання нового рухомого складу. Усе це призводить до зниження їх фінансово-економічної здатності і втрати конку­рентоспроможності. За словами президента Укра­їнського транспортного союзу Леоніда Костючен­ка, зменшується кількість вітчизняних міжнарод­них перевізників на укра­їнському ринку, який сьо­годні складає лише 46%, тоді як у 2010 році він ста­новив 52%. «Лише 45% ав­топоїздів в Україні відпо­відають стандартам Євро – 3;4;5. Водночас у Росії та Білорусі цей показник становить 60%», – наголо­сив Леонід Костюченко.

Без вини винуваті?

Особливе занепокоєння учасників засідання ви­кликали зміни до митного законодавства. Посилення економічних санкцій вне­сеними змінами до статті 32 Митного кодексу Укра­їни відбулося без ураху­вання інших положень цього закону, що призвело до грубих порушень кон­ституційних прав і свобод громадян, передбачених Конституцією України.

За дії, спрямовані на переміщення товарів че­рез митний кордон із при­ховуванням від митного контролю або подання до митного органу докумен­тів, що містять неправдиві дані, вчинені третіми осо­бами (відправник, імпор­тер, митний брокер), не може нести відповідаль­ність ні в чому не винний водій, який не є ні власни­ком, ні відправником ван­тажу. Проте, як зазначали промовці, через застосу­вання ст. 352 складені про­токоли про порушення змушують суди приймати рішення про конфіскацію транспортного засобу. Нова редакція ст. 352 на безальтернативній основі передбачає штраф у розмі­рі 100% від вартості това­ру, конфіскацію товарів і автотранспорту, що засто­сувався для їх міжнарод­ного перевезення, тобто за одне порушення – подвій­не покарання.

Хода податковим колом

Ще одним важливим питанням, яке збільшує соціальну напругу в тру­дових колективах авто­перевізників, є неповер­нення податку на додану вартість. У той час, коли автоперевізники доклада­ють значних зусиль для стабілізації фінансово-економічного стану сво­їх підприємств в умовах жорсткої конкурентної боротьби та відсутності банківського кредитуван­ня, зростання вартості пального та неповернення ПДВ призводить до відво­лікання обігових коштів і перешкоджає розвитку підприємницької діяль­ності галузі, яка забезпе­чує господарський комп­лекс держави послугами з перевезень.

Порядок і строки від­шкодування ПДВ визначе­ні в Податковому кодексі України. Проте, як зазна­чали промовці, на прак­тиці податківці всупереч вимогам законодавства відмовляють транспорт­ним підприємствам у при­йнятті декларацій за умов декларування бюджетного відшкодування ПДВ. Відо­мі випадки, коли в деяких регіонах податкові служ­би не приймали деклара­ції з від’ємним значенням ПДВ або вимагали штучно занижувати податковий кредит, щоб показати неіс­нуючий «ПДВ до сплати».

Учасники зібрання під­писали Меморандум про співпрацю та спільні дії у вирішенні проблемних питань галузі. Було при­йнято рішення звернутися до органів законодавчої та вищої влади з вимогою втрутитися в ситуацію і сприяти внесенню змін до Митного кодексу України, а також прискорити роз­гляд і прийняття проекту ЗУ «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації видачі документів дозвільного характеру у сфері госпо­дарської діяльності», який передбачає оптимізацію видачі таких документів у сфері господарської ді­яльності з урахуванням особливостей, визначених договорами з питань між­народних перевезень і ЗУ «Про автомобільний тран­спорт». В іншому випадку перевізники залишають за собою право вдатися до більш рішучих заходів.

  • ІЗ ТРИБУНИ

 Леонід КОСТЮЧЕН КО президент Українського транспортного союзу:

 – Міжнародні перевіз­ники бажають бачити зрозумілу прозору по­зицію влади, яка дозво­лятиме стабільно пра­цювати, створювати нові робочі місця, збільшувати надход­ження до державного й інших бюджетів, забез­печувати Україну пере­везеннями. На жаль, ос­таннім часом ініціативи та пропозиції профіль­них асоціацій і профспі­лок не знаходять під­тримки в системі Мінін­фраструктури України.

 Олег ХМАРНИЙ, голова ЦК Укрпроф-автотрансшляху:

 – Мета засідання – ви­робити напрями спіль­ної роботи із захисту прав водіїв, роботодав­ців-перевізників. Щоб профспілка більш предметно займалася цим питанням, керів­ники підприємств ма­ють посприяти ство­ренню первинних профорганізацій. У цьому випадку ЦК профспілки отримає більше прав і повнова­жень у роботі з цент­ральними органами виконавчої влади.

 Орест КЛИМПУШ, голова Федерації роботодавців транспорту України:

 – Сьогодні в державі декларується со­ціальний діалог. Де­кларуються сучасні підходи до форму­вання громадянсько­го суспільства. У да­ному випадку ми змушені констатува­ти: все робиться з точністю до навпаки. Зміни до законів, які вносяться з нібито добрими намірами, насправді створюють перешкоди, тільки погіршуючи ситуа­цію.

 Леонід ДОКІЛЬ, віце-президент Асоціації міжнародних перевізників України:

 – Ситуація в галузі практично зайшла в глухий кут. У ст. 54 ЗУ «Про автомобільний транспорт» йдеться про те, що співпрацю у галузі міжнародних автоперевезень паса­жирів і вантажів за­безпечує централь­ний орган виконавчої влади з питань авто­мобільного транспор­ту – Міністерство транспорту України. Але воно сьогодні цих функцій не вико­нує.

 Валерій ЧЕРНЕНКО, голова регіональної ради Київської області АСМАП України:

 – Реформуванню доз­вільної системи ми повинні допомагати практичними пропо­зиціями і т. ін. Але це функція держави, яка має забезпечити пе­ревізників дозвіль­ними документами. Якщо ж влада не­спроможна це ор­ганізувати, то чинов­ники, які за це від­повідають, мають піти у відставку. Ре­форма має відбутися і в податковій, і в митній системах.

 

20.03.2012


Тетяна РУБАН, «ПВ»

ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання