Розставляючи крапки над «і»
У пресі почали
з’являтися публікації, в яких надто специфічно коментуються як березневий
виступ учителів, так і відмова від травневої акції. Педагоги всіх регіонів
України досить боляче реагують на несправедливі тлумачення їхньої позиції.
Тому й виникла потреба викрити маніпуляції.
КОНТРАРГУМЕНТИ
«ВІРНОПІДДАНИМ»
І влада, і ЗМІ
були вражені розмахом березневого освітянського виступу. Мітинг так налякав
певних осіб, що в публікаціях, націлених на знецінення сили та гідності
освітян, вдалися до грубих інсинуацій: «Очевидно, що більшість тих страйкарів
– не вчителі, а професійні мітингувальники, які протестують за гроші».
Ще гіршими, ніж
спроби знецінити значення освітянського руху, стали відверті провокації на
кшталт запитань: «Чому не зупинили роботу шкіл?». Десятитисячний мітинг освітян
не випадково відбувся 21–22 березня. Обрані дні – час шкільних канікул.
Учителі жодним чином не хотіли перекладати проблеми галузі на плечі учнів та
батьків.
Та закриття шкіл
вплинуло б не лише на навчальний процес. У разі зупинки роботи навчальних
закладів їх керівництво та співробітники наразилися б на небезпеку репресій:
від звільнення до кримінальної відповідальності.
Одна з основних
засад, якої дотримуються освітяни – позаполітичність. Хто спостерігав за
маніфестацією, помітив відсутність політичних вимог. І жодна політична партія
не ризикнула «примазатися» до нашої справи.
Якщо зібрати всі
нісенітниці, в яких намагалися «викупати» вчителів, то вийде величеньке відерце
бруду. Влучно про спроби принизити значення і розмах освітянського руху
написав у своєму листі В. М. Бондаренко, вчитель історії гімназії № 2 м. Любашівки Одеської
області: «Я одразу пізнав «почерк» статті. В усі часи були «вірнопіддані», що
намагалися відмити одних за рахунок інших».
СТРАЙК – ОСТАННІЙ
АРГУМЕНТ
Головне завдання
профспілок – захищати інтереси своїх членів. Серед інших методів страйк –
останній аргумент, до якого не хотілося б удаватися. Конструктивний діалог
набагато ефективніший. Профспілки завжди готові до партнерських відносин із
владою.
Своєю перемогою
вважаємо не страйк, а вдалі переговори. Травневі домовленості – важливий крок
до поліпшення становища освітян.
Варто згадати про
існуючі домовленості, які дозволили уникнути страйку 18 травня цього року.
Профспілки працівників бюджетної сфери сформували спільні позиції. 1, 7, 20 та
28 квітня відбулися чотири засідання Міжвідомчої робочої групи, під час яких
визначалися шляхи вирішення проблеми разом із профільними міністерствами.
Напрацювання бюджетників було направлено Прем’єр-міністру. У рамках
соціального діалогу 10 травня 2011 р. у Кабінеті Міністрів відбулася зустріч
освітянської профспілки з представниками уряду, на якій Микола Азаров уперше
озвучив конкретні цифри щодо збільшення відповідних видатків. У результаті такої
консолідованої діяльності 11 травня 2011 р. Кабмін прийняв постанову № 524
«Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих
галузей бюджетної сфери».
Рішення уряду
вважаємо проміжною перемогою і надалі будемо добиватися повного приведення
розміру посадового окладу працівника першого тарифного розряду ЄТС до
мінімальної заробітної плати.
Коли ми говоримо
про гідну зарплату педагога, то маємо на увазі не лише кусень хліба. На кону –
якість української освіти і, насамкінець, конкурентоспроможність країни в
майбутньому.
Олександр ЯЦУНЬ,
голова
Київської міської організації профспілки працівників освіти і науки України
ІЗ ПЕРШИХ ВУСТ
В комітет
профспілки телефонували сотні людей – учасників мітингу під Кабміном, надійшло
кілька сотень листів з усіх регіонів України.
Вихователь ДНЗ №
389 Голосіївського району м. Києва Л. Г. Нетреба: «Скільки можна втоптувати
нас у багнюку?! ні для кого не секрет, скільки отримують працівники садочків,
доглядаючи маленьких діточок. це велика відповідальність і нервове напруження.
і коли ми, не маючи гідної оплати нашої праці, вимагаємо від влади на нас
зглянутися, виявляється, що ми – платні мітингувальники! обуренню немає меж!».
Учитель історії
ліцею № 303 Дарницького району м. Києва І. І. Баленко: «Коли нам нав’язують
думку, що «найсвятіший обов’язок деяких профспілок – виконувати політичні
замовлення», ми однозначно відповідаємо, що єдина ланка громадянського суспільства
в Україні, якій довіряють – особливо в бюджетній сфері – це профспілки».
Голова
Подільської районної організації профспілки Г. В. Ткач: «Схаменіться, через
якихось 10–15 років, коли 60-річні педагоги та няньки полишать школи і дитячі
садки, з’явиться величезна проблема з кадрами. за 1 тис. грн молодий спеціаліст
не піде до школи чи дитсадка. тому й виходили під Кабінет міністрів з надією,
що почують. Коли йдуть на такий крок працівники освіти – це межа, за якою
життєва прірва».
Інші відгуки з
місць освітяни надіслали до редакції, яка розмістила на шпальтах газети
тенденційну статтю. Якщо вона відмовиться від публікації позиції учителів, це
буде ще одним свідченням замовленості матеріалу.
ЗАЯВА
БЮРО ПРЕЗИДІЇ ЦК
ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ В ЗВ’ЯЗКУ З ПУБЛІКАЦІЄЮ В ГАЗЕТІ
«ОСВІТА УКРАЇНИ»
У газеті «Освіта
України » № 35/36 від 16 травня 2011 р. надруковано блок матеріалів, де у
викривленому, неправдивому вигляді подається позиція і висвітлюються дії
профспілки працівників освіти і науки України, її стосунки з владними структурами,
насамперед із соціальним партнером – Міністерством освіти і науки, молоді та
спорту України. Цією публікацією редакція газети нанесла образу двомільйонному
загону наших спілчан, усім освітянам принизивши їхню честь і гідність.
Безпідставні звинувачення, що містяться в статті, мають наклепницький характер,
свідчать про непрофесіоналізм авторів, грубо порушують журналістську етику,
суперечать принципам об’єктивності і неупередженості. особливе обурення
освітянського загалу викликають коментарі щодо акцій протесту 21–22 березня поточного
року. наголошуємо, що зазначені акції відбулися за ініціативи та безпосередньої
участі спілчан – вчителів, вихователів, викладачів, інших учасників навчально-виховного
процесу, які реалізували своє конституційне право на протестні дії,
дотримуючись передбачених чинним законодавством норм та правил їх проведення.
Соціальний діалог
між профспілкою й міністерством освіти і науки, молоді та спорту ніколи не
переривався. у нас єдина мета та спільна позиція. на цьому сторони
неодноразово наголошували, зокрема на прес-конференції 23 травня 2011 р. Що ж
до подібних публікацій, то вони перешкоджають нормальним діловим партнерським
стосункам, ускладнюють переговорний процес, штучно створюють напруження в
освітянському середовищі, що не відповідає нормам закону України «Про соціальний
діалог в Україні». тому вся повнота відповідальності за зазначені наслідки
лягає на редакцію газети.
Очікуємо від
керівництва редакції спростування звинувачень, наведених у публікації,
закликаємо до відмови від неконструктивної позиції і дотримання тих норм подання
інформації, які прийняті в демократичному, цивілізованому суспільстві.
ПОСЛУГИ ЦЕНТРУ
ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ МАЮТЬ БУТИ БЕЗОПЛАТНИМИ
ЦК профспілки працівників
освіти і науки України, розглянувши проект постанови Кабінету Міністрів
України «Про внесення змін до переліку платних послуг, які можуть надаватися
навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що
належать до державної та комунальної форми власності», вважає, що її прийняття
є недоцільним із наступних причин.
Відповідно до
пункту 2 положення про Український центр, він у своїй діяльності керується
Конституцією і законами
Відповідно до
статті 53 Конституції, повна загальна середня освіта є обов’язковою. Держава
забезпечує доступність і безоплатність освіти.
згідно зі статтею
35 закону України «про загальну середню освіту», держава гарантує молоді право
на отримання повної загальної середньої освіти й оплачує її здобуття.
відповідно до
пункту 3 положення про Український центр, регіональні підрозділи забезпечують
організацію і здійснення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних
досягнень випускників, які виявили бажання вступити до вищих навчальних
закладів, шляхом проведення тестування на паперових носіях і комп’ютерного
тестування.
Тому всі послуги,
що можуть надаватися центром оцінювання якості освіти, зокрема проведення
пробного зовнішнього незалежного оцінювання, не можуть бути платними.
ЦК
ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
10.06.2011
|