Помста по -донецькому: зі спілки вивели 700 працівників
На цьому підприємстві
вже немає ні працівників, ні керівника. Але залишилися борги із зарплати. Їх уже
два роки «вибиває» в судовому порядку Донецький обком профспілки працівників автомобільного
транспорту та шляхового господарства на чолі із Галиною Коваленко.
У 2009 році на дочірньому
підприємстві «Донецьке АТП 11426», що входить до складу ВАТ «Донецькавтотранс»,
працювало десять осіб – сім ремонтників і троє службовців. Проблеми з’явилися після
зміни керівника. З приходом В’ячеслава Василини почала зростати заборгованість
із зарплати. Чому так? Невідомо, оскільки ремонтні роботи проводилися, а крім того
було розпродано обладнання та будівлі. Обком, куди звернулися члени профспілки,
ініціював профспілкові збори.
– Ми сказали керівництву:
не мучте людей, проведіть скорочення, виплатіть вихідну допомогу, і вони підуть
достроково, ще до закінчення двомісячного терміну з дня попередження, – розповідає
голова обкому Галина Коваленко.
У відповідь В’ячеслав
Василина послався на відсутність повноважень, а у ВАТ «Донецькавтотранс» (на той
час головою наглядової ради був Владислав Дрегер) запропонували: «Пишіть заяву
на звільнення за власним бажанням або за згодою сторін. Ми з вами розплатимося за
боргами і розійдемося». Люди відмовилися, бо двоє вимагали поставити їх на облік
у службі зайнятості. Та й ті, хто пропрацював на підприємстві по 40 років, не бажали,
щоб їх викинули, як шолудивих кошенят – без розрахунку. Їм відповіли: «Це вам не
Радянський Союз, правди все одно не знайдете».
І людей почали третирувати.
Було видано наказ, що їх, ремонтників, переміщують на четвертий поверх корпусу
ВАТ «Донецькавтотранс». Після різдвяних свят АТП виявилося на замку. Керівника
немає, апелювати ні до кого. А коли Коваленко разом із працівниками поїхала в контору
«Донецькавтотрансу», то людям вручили інший наказ. За ним усі працівники АТП
11426 переводяться на інше підприємство – ВАТ «Херсонавтотранс»!
Але не даремно ж Галина
Коваленко – юрист, який має досвід у перемовинах. Вирішили: працівники напишуть
заяву на розрахунок «у зв’язку з невиконанням КЗпП, невиплатою зарплати у встановлені
терміни та незабезпеченням умов праці». За цією статтею кодексу працівники АТП повинні
були отримати вихідну допомогу в розмірі тримісячної заробітної плати. Але, як
ви здогадуєтеся, жодної копійки з цієї суми не отримали.
Галина Коваленко допомогла
працівникам АТП 11426 скласти позов до прокуратури Київського району Донецька,
яка порушила проти В’ячеслава Василини кримінальну справу за невиплату зарплати.
За документами на рахунках АТП було 331 тис. грн, коли начальник замість того,
щоб виплатити зарплату, вніс їх як передплату за товари виробничо-технічного призначення
(тільки навіщо? Адже АТП вже не працювало!) на рахунок ВАТ «Транспортний союз Донбасу»,
яке очолював той таки Владислав Дрегер. До речі, з кінця квітня 2011 року його
утримують у київському СІЗО за рейдерство і розкрадання, щоправда, за іншими справами.
– Ну, скажіть, це
корупція чи ні, – запитує Галина Коваленко, – якщо прокуратура порушує кримінальну
справу, але не за всією сумою заборгованості, а лише за три місяці 2010 року,
ігноруючи розрахунковий січень, на який припадають основні нарахування? «Січень
– не достатній привід для складу злочину, тому його не взято до уваги», – заявив
прокурор.
Звернулися до апеляції,
справу було направлено на новий розгляд, але із серпня 2010 року вона так і не
зрушила з місця, як і виплата понад 60 тис. грн боргу працівникам АТП. Ще була
справа про банкрутство, і працівники АТП уже в іншому суді, господарському, виступили
як кредитори свого підприємства. Та поки безрезультатно.
– На кожній нараді
в облдержадміністрації нам кажуть: звертайтеся за фактами невиплати зарплати,
– говорить голова обкому, – а що з того? Ось є люди, які зверталися до всіх інстанцій,
що існують в Україні, та все одно не можуть отримати свої гроші з початку 2010
року. От і допоможіть їм!
Олена СУХОРУКОВА,
«ПВ»
ВДАРИТИ
НАЙБОЛЮЧІШЕ
Керівники ВАТ «Донецькавтотранс»
із самого початку намагалися нейтралізувати Галину Коваленко і попередили її: якщо
люди не припинять ходити по судах, то виведемо з обласної профспілки працівників
автотранспорту та шляхового господарства 700 працівників, підпорядкованих «Донецькавтотрансу».
і в березні минулого року вивели, а голова обкому не змогла довести в суді порушення
– хіба піде підлеглий свідчити ціною свого робочого місця проти начальника? але
вона зуміла відбити рейдерські атаки, спрямовані на обком. Усілякими хитрощами
в Коваленко намагалися видурити перелік підприємств у складі обкому і фінансову
звітність за 5 років. Та навчена бідою, голова виявила пильність.
26.05.2011
|