Позиція профспілок – домагатися підвищення зарплати залізничникам
На засіданні Кабінету Міністрів затверджено зведений
фінансовий план залізниць України на 2013 рік. До цього документа профспілки
мали зауваження та пропозиції, які було обговорено під час засідання Уряду,
повідомляє Інформаційно-аналітичний центр ФПУ.
Зведений фінплан залізниць України на 2013 рік передбачає
доходи на суму 55 412,3 млн грн. Чистий дохід від реалізації заплановано
збільшити на 1998,3 млн грн, або на 3,9% порівняно з 2012 роком, що становить
53 440,9 млн грн. Чистий прибуток у 2013 році збільшено на 79,4 млн грн, або на
18,4% порівняно з 2012 роком, і становить 510,9 млн. грн. Перерахування до
Держбюджету та цільових фондів становлять 13 265 млн грн. Капітальні інвестиції
у 2013 році заплановані на 6092,9 млн грн, а головними напрямами є придбання
основних засобів, модернізація та капітальне будівництво.
Перший заступник Голови СПО об’єднань профспілок, в. о.
першого заступника Голови ФПУ Григорій Осовий, який брав участь у засіданні
Уряду, повідомив, що профспілки подали свої зауваження до проекту фінансового
плану; насамперед вони стосуються питання зарплати, яке зараз є предметом
колективного трудового спору з Кабміну і керівництвом Укрзалізниці. «У чому
суть цього спору? – пояснює Григорій Осовий. – У проекті не враховано норми
Галузевої угоди щодо зростання зарплати залізничників. Так, зростання фонду
зарплати в проекті плану на 2013 рік закладено на рівні 1,1%, а середньої
зарплати до досягнутих у 2012 році 7,6%. Водночас у пункті 3.2.1 Галузевої
угоди визначено: «Домагатися підвищення зарплати залізничників не нижче темпів
зростання зарплати в галузях економіки та забезпечувати підвищення рівня
зарплати не менш ніж на 25 відсотків щороку».
Ситуація склалася так, що на залізничному транспорті в 2012
році не забезпечено темпів зростання зарплати, визначених Генеральною та
Галузевою угодами. Відтак за рівнем зарплати залізничний транспорт із 2009 року
посідає десяте-одинадцяте місце серед галузей економіки України, що не
відповідає складності праці в галузі та відповідальності працівників за
виконувану роботу.
Григорій
Осовий,
перший
заступник
голови
СПО об’єднань
профспілок, в. о. першого
заступника
Голови
ФПУ:
«Зведений фінансовий план залізниць має велике значення для
розвитку соціальної сфери галузі, соціальних виплат, а головне має визначити
перспективи зростання заробітної плати працівників. Тому профспілки, зокрема
ФПУ та Профспілка залізничників і транспортних будівельників України, завжди
приділяють цьому документу особливу увагу, домагаючись збільшення фінансування
соціальної сфери. Характерно, що СПО об’єднань профспілок і галузева
профспілка двічі погодилися на підвищення тарифів на пасажирські перевезення
на 10% за умови підвищення заробітної плати працівникам. Якщо ця умова не
буде виконана, то СПО об’єднань профспілок може відкликати свою згоду на
підвищення тарифів з 1 жовтня ц. р.».
04.08.2013
|