47-ма «Молодість»: кіно без шаблонів
27 травня у м. Києві стартував 47-й Міжнародний
кінофестиваль «Молодість», який триватиме до 3 червня.
Ц
ьогоріч кінофестиваль «Молодість» вперше за свою
багаторічну історію проходить у теплу пору року – в оновленому весняному
форматі, тож організатори значно оновили як саму програму фестивалю, так і
фестивальні локації, що вийшли за межі кінотеатрів, – кінопокази та визначні
події відбуваються просто неба, на популярних відкритих майданчиках столиці.
Тож окрім кінотеатрів «Київ», «Україна» та «Сінема Сіті», кіномайданчики
розмістилися на Поштовій площі, а також Трухановому острові.
47-ма «Молодість» – це понад
200 повнометражних і короткометражних кінострічок. Глядачі мають змогу
побачити найяскравіше дебютне кіно в конкурсних програмах (студентські фільми,
короткометражні фільми, повнометражні фільми) та сучасні українські
короткометражки в Національному конкурсі. Як і завжди, на «Молодості» в
позаконкурсних програмах демонструватимуться найгучніші фільми останнього
року.
Урочиста церемонія відкриття
відбулася на Поштовій площі 27 травня, де було показано фільм-відкриття 47-го
кінофестивалю «Обличчя» Малґожати Шумовської, володарки «Срібного ведмедя»
68-го Берлінського кінофестивалю (Гран-прі журі). Це історія про веселого та
привабливого Яцека з польської глибинки, який любить слухати хеві-метал, свою
дівчину Дагмар і планує втекти до великого міста. Але поки що Яцек вимушений
жити з консервативною ріднею та працювати над зведенням статуї Ісуса Христа.
Через нещасний випадок на будівництві лікарі роблять йому трансплантацію
чужого обличчя. Після операції й важкого відновлення колишній красень
перетворюється на вигнанця в очах колег, нареченої і навіть власної матері.
Тільки вірна сестра залишається йому підтримкою. Режисерка досліджує зв’язок
між особистістю та її оточенням, тілесними трансформаціями, тиском на сучасних
поляків, які подумки залишаються в традиційному минулому католицької церкви.
Нігілізм та протистояння шаблонам – головний меседж, який Малґожата Шумовська
бажає донести своїм кінематографічним почерком суспільству.
Почесним гостем фестивалю став німецький актор
Юрґен Прохнов, який зіграв одну з головних ролей у фільмі Девіда Лінча «Дюна»
та є зіркою голлівудських блокбастерів «Літак президента», «Суддя Дред» та
«Код Да Вінчі». На фестивалі буде представлено його найновішу стрічку «Остання
подорож Леандра». Цей фільм німецького режисера Ніка Бейкера Монтейса
розповідає історію 92-річного Едуарда Леандера, який після смерті дружини
відмовляється доживати свій вік у будинку для літніх осіб. Натомість він разом
з онукою Адель сідає на потяг і їде до України, де за часів Другої світової
воював із СРСР як офіцер вермахту, а ще мав пристрасну любовну пригоду.
ФОТО З FACEBOOK- СТОРІНКИ КІНОФЕСТИВАЛЮ
Корисна література
Про добрі новини і радість бути
почутим
Якось прочитала в інтерв’ю журналіста Олександра
Савенка таку думку: «Катаклізми, аварії, вбивства – про це найлегше
розповідати, а знайти те, що буде показувати нам світло в кінці тунелю, –
набагато складніше... Соціальне завдання журналістики – це шукати і знаходити
те позитивне і добре, що є в нашому житті». Абсолютно згодна з Олександром,
отож і вирішила розповісти про позитив – у тій царині, яку добре знаю і яка
дотична до медійної сфери, принаймні наявністю сурдоперекладів у теленовинах.
Ц
ьогоріч в Україні створено методичний посібник,
який не має аналога у вітчизняній практиці. Назва роботи – «Гармонійний розвиток
дітей 2–3 років з кохлеарними імплантами та слуховими апаратами», а її мета –
психологічна і реабілітаційна допомога для сурдопедагогів, логопедів та батьків
дітей з порушенням слуху.
Посібник опрацював і адаптував сурдопедагог-практик
спеціально для тих батьків, які відчувають нестачу в інформації для роботи з
дітьми з порушенням слуху. Ця праця допоможе фахівцям і батькам у ранньому
розвитку дитини, що сприятиме її успішній соціалізації.
Видання містить низку нескладних, але ефективних
вправ, які поліпшують увагу малюка, вчать мислити, розвивають його слухову
пам’ять та фонематичне сприймання, стимулюють м’язи артикуляційного апарату,
розвивають дрібну моторику, озброюють математичними навичками.
Різноманітні розвиваючі завдання розміщені в
певній послідовності. Тому й працювати потрібно послідовно: від завдання до
завдання, від сторінки до сторінки, від варіанта до варіанта. До кожного
заняття потрібно ретельно готуватися як дорослому, так і малюкові.
Важливо подбати, щоб малюк був у гарному настрої,
тоді він матиме задоволення від спілкування з дорослим, від процесу визнання,
власних міркувань та перших перемог – правильно виконаних завдань.
СВІТЛАНА ГЛАЗУНОВА,
КАНДИДАТ
ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК, СУРДОПЕДАГОГ, ВЧИТЕЛЬ-МЕТОДИСТ
01.06.2018
|