МАРТИРОЛОГ ЗАГИБЛИХ У БОЯХ ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ
Українці вшанували пам’ять своїх
полеглих героїв – 15 вересня відбулася презентація нового мультимедійного проекту
Національного музею історії України у Другій світовій війні «Мартиролог загиблих
у боях за незалежність і територіальну цілісність України на східних теренах».
М
артиролог загиблих у боях за незалежність і
територіальну цілісність України на східних теренах розміщено під склепінням
Московської брами ХVІІІ століття, яка свого часу була південним в’їздом до
Печерської фортеці. Через неї проходила Стара Наводницька дорога, що вела на
Москву. Саме звідти в ХХІ столітті прийшла до України війна, яка день за днем
забирає життя наших співгромадян. За інформацією, розміщеною на офіційному
сайті Національного музею історії України у Другій світовій війні, на сьогодні
Мартиролог містить 3159 прізвищ та 3044 портретів загиблих військовослужбовців
з усіх силових відомств України, волонтерів та громадських активістів, життя
яких забрала підступна війна. Візуальний ряд мультимедійного проекту та його
музичний супровід підготували на замовлення музею художник Олександр
Дірдовський та композитор Валентин Сильвестров.
На презентацію нового музейного мультимедійного
проекту зібралися воїни АТО, матері, дружини, рідні полеглих на сході країни,
волонтери, урядовці, музейники, представники наукових кіл та громадськості.
«Цей Мартиролог – перелік мучеників і святих. Це
ті, кого ми повинні пам’ятати й оплакувати. У пам’ять про цих людей ми повинні
перемогти», – сказав міністр культури України Євген Нищук, перебуваючи під
враженням від побаченого.
Фото:
warmuseum.kiev.ua
ГЕНІЙ І МОРЕ.
ТРАДИЦІЇ, ПОШУКИ, ВІДКРИТТЯ
У Національному музеї «Київська картинна
галерея» відкрився виставковий проект «Геній і море. Традиції, пошуки, відкриття».
Виставка присвячується творчості найвидатнішого пейзажиста, засновника мариністичного
живопису Івана Костянтиновича Айвазовського та приурочена до 200-річчя від дня його
народження.
І
ван Айвазовський увійшов в історію образотворчого
мистецтва як неперевершений співець моря. Втім, не менш важливим є те, що саме
Айвазовський стояв у витоків українського пейзажу, одним з перших звернувся до
мальовничої краси української природи та сільського побуту.
Як повідомляє прес-служба Міністерства культури України,
представлений виставковий проект експонує понад 60 творів живопису і графіки ХVІІІ–ХХ
століть з колекції музею, що поєднані морською тематикою. Виставка доповнена
світлинами картин Айвазовського, втрачених музеєм під час Другої світової
війни, та експонатів музею Шереметьєвих: архівні матеріали, світлини,
різноманітні предмети, що перебували на військових кораблях ХІХ століття, та
особисті речі морських офіцерів – сучасників Івана Айвазовського.
Родзинкою проекту є збірка Айвазовського, яка складається з 18
творів живопису і графіки. Всі вони позначені високим рівнем виконання і
надають уявлення про різні періоди мистецької діяльності художника.
За задумом організаторів, задля візуалізації сталих традицій і
спадкоємності, кожний виставковий зал поруч з творами Айвазовського містить
роботи знаних чи маловідомих майстрів, які були попередниками, учнями та послідовниками
великого майстра, що демонструє пошуки і відкриття мариністичного живопису
протягом двох століть.
Виставковий проект презентує відомі полотна художника різних
періодів його творчості. Це чудові краєвиди раннього періоду – «Вид на острові
Капрі» (1845) і «Гарба в полі» (1848), роботи митця з певними рисами побутового
жанру і безпосередньо не пов’язані з темою моря –«Сцена з Каїрського життя. На
терасі будинку і загальна панорама міста» (1881), «Афінський Акрополь» (1887),
а також відоме полотно автора «Буря» (1872), малюнки Айвазовського, виконані
зазвичай змішаною графічною технікою, – «Штиль» (1850), «Шторм» (1850) та ін.
Фото з
Facebook-сторінки Національного музею «Київська картинна галерея»
26.09.2017
|