Культ моди– це комфортно
Кажуть, в української моди є «мама». Її ім’я – Ірина
Данилевська. Сьогодні вона – одна із співзасновників і голова оргкомітету
Ukrainian Fashion Week – добре відома професіоналам і всім, хто покладається на
їхню думку стосовно модних напрямів, течій, тенденцій в Україні і світі. Свого
часу Ірина Данилевська була редактором престижного паризького журналу в
Україні – «L’Officiel –Україна». Саме вона колись придумала й розкрутила
модний жіночий журнал «Єва».
Тепер Ірина Данилевська та її чоловік Володимир Нечипорук
випускають журнал «Сезони моди». Назва видання утвердила й зміцнила бренд,
раніше створений Іриною та її колегами.
Серед «модної» термінології дуже часто зустрічається поняття
«от кутюр» (фр. haute-couture – тобто високе шитво, кравецька майстерність,
висока мода). Цей термін не можна перекладати українською як «від кутюр», хоч,
на жаль, така помилка трапляється часто. Насправді слово «от» означає
«високий». «От кутюр» – це унікальний авторський одяг, зроблений практично
вручну і здебільшого в одному екземплярі. Своєю появою мода «от кутюр»
зобов’язана Чарльзу Ворту, англійському модельєру, який у ХIХ ст. відкрив у
Парижі власний Будинок моделей і першим розподілив колекції за сезонами. Після
нього з’явилися такі зірки, як Габріель (Коко) Шанель, Ів Сен-Лоран, Крістіан
Діор та інші.
Саме І. Данилевській належать слова, що культивувати моду
– комфортно. Мода дозволяє скористатися нею в такий спосіб, щоб наочно й
демонстративно заявити про власний стиль. Зовнішній вигляд уже найменшим
штрихом може натякнути на певні риси характеру чи уподобання. Взяти хоча б
найочевидніше: неформальні молодіжні об’єднання – панки, емо, готи тощо – як
ми всі знаємо, пред’являють себе світові передусім через характерне вбрання
й макіяж, котрі вирізняють їх з-поміж інших. Так само можна зумисне ввести оточення
в оману, вдягнувши романтичне чи народне вбрання, за яким насправді – вольова
чи навіть жорстока натура.
Зате більш-менш легко визначити, чи комфортно людині в
обраному одязі. Коли очевидно, що образ для неї явно некомфортний – отже, вона
або погано вдягнена й комплексує, або щось приховує. Недаремно французи
кажуть, що добре вдягнена жінка впевнена у собі.
За всієї різноманітності більше чи менше прийнятних
варіантів вбрання І. Данилевська твердо переконана в одному: можна бути
романтичною, спортивною, зухвалою, стриманою – будь-якою, але в жодному разі
не вульгарною. Їй шкода тих жінок, які воліють одягатися епатажно: вони
привертають до себе увагу, але зовсім не так, як їм хотілося б. Не набагато
краще бути геть байдужою до свого зовнішнього вигляду. Взагалі українська мода
емоційна й позитивна щодо жінки, завжди враховує її статус і психологію –
вікову, соціальну. Створюючи свої колекції, українські дизайнери насамперед формулюють
психологічний портрет майбутнього споживача.
Але й споживач теж має бути на висоті: лише почуття міри та
власний стиль допоможуть жінці не перейти межу, що відділяє чарівливість від
посміховиська.
HALSTUCH– «БАТЬКО» КРАВАТКИ
Хай там як, а в діловому світі без краватки не обійтися.
Слово «галстук» перекладається з німецької як шийна хустка. Тоді що ж таке краватка?
Вона – «дитина» шийної хустки.
Історія дуже давня. Як дослідив В. Васьковський (сайт
Велика епоха), назва «краватка» прийшла від хорватів. Виявляється, 1660 року
хорватські вояки прибули до Парижа й були представлені королю Луї ХIV, який
був небайдужий до всього модного. Він негайно зауважив на шиях хорватів
яскраві шовкові хустки – данину стародавній народній традиції. Король був у
захваті й замовив кілька хусток для себе. Незабаром і англійський джентльмен
не дозволяв собі вийти з дому без шийної хустки. А в середині ХIХ століття з таких
хусток з вільними кінцями виникла й краватка (хорватка) в її сучасному
розумінні, ставши головною окрасою чоловічого костюма. Цікаво, що в ті часи
науці зав’язування краватки присвячувалися спеціальні підручники. Автором
одного з них був Оноре де Бальзак.
СТРАСТІ
ЗА
ДЕСЯТИННОЮ
Не так давно в Києві було оголошено конкурс на кращу
концепцію реставрації Десятинної церкви, рештки якої на Старокиївській горі
навпроти славетного Андріївського собору, поза сумнівом і справедливо, є
святим місцем.
Однак поки що найкращої концепції так і не обрали, а тим
часом дехто вже накинув оком на це місце. Тим більше, що, як пише LB.ua,
згідно з легендою, той, хто захопить Старокиївську гору, володітиме всією Руссю.
Тож Українська православна церква Московського патріархату активно
намагається побудувати на фундаменті Десятинної лише свій храм, а захисники
історичної ідентичності Києва протестують проти цього, сподіваючись на
реставрацію культурної пам’ятки, та жартують: мовляв, церковники справді
хочуть тримати в кулаці «всю Русь».
Напередодні святкування Дня Києва, у середу, до багатостраждального
фундаменту на Старокиївській горі під’їхали шість вантажівок із будівельними
вагончиками, які й було встановлено поряд із дерев’яним храмом Різдва
Богородиці УПЦ МП, збудованим тут іще 2009-го року. Хто має оселитися в тих
вагончиках? Хіба монахи.
27 травня активісти захисту історичного Києва зібралися на
Старокиївській горі на мітинг протесту. Почався він спокійно й толерантно. А
завершився протистоянням і суперечками зі священиками. Останні запевняли
журналістів, що Президент уже дав дозвіл на будівництво їхнього храму. Мовляв,
сам Господь благословив цю справу («Є документи божії»). Проте доказів не
представили. Одним словом, у суботній акції всі один одному не сподобалися.
Заспокоює лише те, що Президент ніякого дозволу не давав, а глава КМДА О.
Попов пообіцяв зберегти недоторканність Десятинної церкви.
Сторінку підготувала
Тетяна МОРГУН, «ПВ»
02.06.2011
|