« на головну 24.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Культура

ТІНІ ЗАБУТИХ ПРЕДКІВ

ТІНІ ЗАБУТИХ ПРЕДКІВ

26 червня у Львівському палаці мистецтв відкрилася виставка «Тіні забутих предків» – такою є назва масштабного музейного проекту, присвяченого культовому фільму Сергія Параджанова.

Цей фільм відійшов від статусу звичайного кіно. Він став етап­ною роботою для українського мистецтва та національного кі­нематографа.

Через 50 років кінофільм постає пе­ред глядачем як провокація – справжнє непідробне мистецтво, що пройшло пе­ревірку часом. У структурі виставки за­кладений своєрідний «шлях» фільму. Експозицію можливо умовно поділити на блоки, кожен з яких дає змогу поди­витися на «Тіні…» під різними кутами. Унікальні розкадрування авторства Сергія Параджанова, які зберігалися півстоліття в особистому архіві другого режисера «Тіней…» Володимира Лугов­ського; маловідомі роботи художника фільму Георгія Якутовича; фотографії та свідоцтва Тиберія Сільваші, який у студентські роки був фактично волонте­ром на зйомках картини; роботи Лідії Байкової, яка створила світ унікальних костюмів «Тіней забутих предків», – ко­жен з об’єктів експозиції дозволяє пори­нути в атмосферу кінопроцесу.

Також крізь усю експозицію прохо­дить відлунок стрічки у роботах сучас­них художників Миколи Малишка, Ан­дрія Хіра, Антона Логова, Сергія Пана­сенка, Юрія Денисенкова, Івана Михай­лова та режисерів Кирила Сєрєбрєнні­кова й Ігоря Подольчака. Важливий екс­понат виставки – музика композитора Святослава Луньова, створена спеціаль­но для проекту.

Проект «Тіні забутих предків. Ви­ставка» супроводжується культурною програмою, до якої увійшли зустрічі з учасниками зйомок (Іваном Драчем, Ла­рисою Кадочниковою, Тиберієм Сільва­ші), дослідником фільму Сергієм Трим­бачем, режисером Романом Балаяном, круглий стіл на тему «Культура і ту­ризм», презентації спеціально розробле­них до проекту видань, кураторські екс­курсії, кінопокази, концерти та багато іншого. Протягом останнього вікенду проекту, 16 та 17 липня, відбудеться по­дія у форматі «ночі в музеї» – «Тіні забу­тих предків. Ноктюрн».

Навесні 2016 року проект було вперше презентовано у м. Києві, в стінах НКММК «Мистецький Арсенал». Високий рівень зацікавленості відвідувачів у тематиці продемонстрував культурну необхід­ність поширювати виставку іншими українськими та закордонними містами.

Фото з Facebook-сторінки «Тіні забутих предків. Виставка»

  • ІЗ ПЕРШИХ ВУСТ

Павло ГУДІМОВ,

куратор проекту:

«Фільм настільки кон­центрований, що потяг­нув за собою цілий спектр художніх явищ у сучасному мистецтві».

 

ВРЯТОВАНІ СКАРБИ ІТАЛІЇ

У червні столичний Музей Ханенків пре­зентував 17 картин з колекції музею Кас­тельвеккіо у м. Вероні. Ці твори було ви­крадено в листопаді 2015 року й нещо­давно знайдено і врятовано в Україні.

Кожна із 17 картин, які невдовзі повернуть­ся додому, є безцінною, оскільки жоден твір мистецтва у разі його втрати немож­ливо повторити.

Втім, серед картин, врятованих від рук грабіжни­ків, є справжні всесвітньо відомі шедеври, худож­ню значущість яких важко переоцінити. Один з них – «Мадонна з перепелицею» Пізанелло – різ­нобічно обдарованого майстра, якого зазвичай називають останнім живописцем пізньої готики та першим скульптором Відродження. «Мадонна з перепелицею» є частиною невеличкого приват­ного вівтаря із зображенням Діви Марії, яка ніж­но пригортає до себе немовля Христа. Два янголи коронують її посеред квітучого hortus conclusus – садочка, що символізує чистоту Мадонни та є алюзією Раю. Зображення перепелиці, завдяки якій картина отримала свою назву, за християн­ською традицією символізує Спасіння.

Інший важливий твір раннього Відродження – «Каяття Святого Ієроніма» – належить пензлю Якопо Белліні – засновника династії венецій­ських художників. Завсідникам Музею Ханенків було особливо цікаво побачити цю картину, ство­рену для релігійної медитації та сповнену вигад­ливої символіки, оскільки у залах музею пред­ставлено твори обох синів Якопо Белліні – «Пор­трет патриція» Джентіле Белліні та «Мадонну з немовлям» уславленого Джованні Белліні.

Ім’я веронського художника Джо­ванні Франческо Карото, вчителя славетного Паоло Веронезе, є не дуже відомим широкому загалу, на відміну від його картини «Портрет хлопчика з дитячим малюн­ком». Цей портрет є своєрідною візитів­кою музею Кас­тельвеккіо і, воче­видь, саме тому привернув увагу злодіїв. У мистецьких творах того часу діти зазвичай виступали як маленькі дорослі, поважні члени впливових заможних ро­дин і запорука процвітання сімейства в майбут­ньому. Картина Карото є чи не єдиним у XVI сто­літті зображенням дитини, яка поводиться від­повідно до свого віку.

09.07.2016



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання