БЕРЕГИ ЄВРОПИ: УКРАЇНСЬКЕ МИСТЕЦТВО НА БЕРЕЗІ СЕНИ
З 8 червня до 10 липня в Парижі діятиме український арт-павільйон.
Як повідомляє Міністерство культури України, упродовж місяця
на набережній Сени поблизу музею Орсе працюватиме український арт-павільйон, де
демонструватимуться понад 10 виставок сучасних митців, короткометражне кіно та
відеоарт, відбудуться перформанси та концерти, а також читання сучасних українських
письменників.
Проект створено за підтримки Федерації футболу України та приурочено
до Євро–2016. «Береги Європи» – це арт-платформа для країн-учасниць чемпіонату:
кожна з них матиме свій павільйон із зразками сучасного мистецтва. Кожна країна
представить фреску, яка в різний спосіб розповість одну історію. Українську фреску
намалює український художник Сергій Радкевич.
Один з ключових наголосів проекту – міста України та їхні туристичні
принади. Так, 8 червня павільйон відкриється виставкою Kievianer дуету «Брати»,
а також графікою Нікіти Кравцова, який зобразив найбільші українські міста спеціально
для «Берегів Європи».
Кураторки проекту – письменниця та радник з питань культури Посольства
України у Франції Ірена Карпа та культурна менеджерка Анна Корягіна.
ВТРАТА. СПОМИН ПРО БАБИН ЯР
Міжнародна групова виставка «Втрата. Спомин про Бабин Яр» відкрилася
в центрі сучасного мистецтва XXI сторіччя PinchukArtCentre за участю французького
художника, скульптора та фотографа Крістіана Болтанскі, бельгійської художниці
Берлінде де Брьойкере, а також американської художниці Дженні Хольцер. Виставка
триватиме з 21 травня 2016 по 8 січня 2017 року.
Експозиція збігається у часі з вшануванням жертв Бабиного Яру.
Під час трагедії, що сталася 75 років тому, впродовж двох днів німці розстріляли
понад 100 тис. євреїв. Це був один з перших актів масових убивств під час Другої
світової війни.
Виставка розглядає трагедію у Бабиному Яру через нову монументальну
роботу Крістіана Болтанскі, в якій мовчазно поєднано трагічні події різних часів
у всьому світі. Тема забуття в колективній пам’яті, що посідає центральне місце
в роботі Болтанскі, пронизує всі твори, представлені на виставці. Водночас Берлінде
де Брьойкере і Дженні Хольцер порушують питання про ризик втрати почуття людяності
перед обличчям насильницької смерті. У старих роботах Дженні Хольцер, таких як
Lustmord Table («Стіл смертельної втіхи», 1994), центральною темою є сам акт насильницького
вбивства. А три нові монументальні скульптури Берлінде де Брьойкере торкаються
теми колективної смерті.
Спеціально для цієї виставки Крістіан Болтанскі створив інсталяцію
Le Chemin de Babi Yar («Шлях Бабиного Яру», 2016). Сотні металевих коробок формують
довгий вузький коридор у напрямку величезної купи темного одягу. Коробки, більшість
з яких пронумеровані випадковим чином, викликають страшну асоціацію з поховальними
урнами, що містять прах невідомих. Вони нагадують про вбивства в Бабиному Яру,
куди жертви приносили із собою цінні речі та документи (які часто зберігались у
невеликих металевих скриньках). Коли вони прибували до Бабиного Яру, документи
спалювалися перед їхніми очима, оголошуючи загибель.
04.06.2016
|