НАЙБІЛЬША ВИШИВАНКА У СВІТІ
Вісімнадцять поверхів на столичному бульварі Лесі Українки,
36б перетворилися на картину, що прославляє красу та жіночність українок.
На настінному муралі австралійського художника Гвідо Ван Хелтена
зображено найбільшу на сьогодні вишиванку у світі. Робота над неймовірним графіті
тривала два тижні і не припинялася ані в дощ, ані в холод. За процесом його створення
можна було спостерігати в соціальній мережі, на сторінках художника Гвідо Ван Хелтена
та куратора проекту Street City Art Гео Лероса. Гвідо Ван Хелтен був приємно вражений
українською гостинністю – люди з вікон будинку, на якому він працював, турботливо
напували його гарячим чаєм: «І нічого страшного, що це 18-й поверх. Київ, він такий».
Жителі Києва у захваті від неймовірного графіті австралійського
художника. Варто зазначити, що дівчина у вишиванці – не перша робота Гвідо Ван
Хелтена в Україні. Влітку цього року він створив мурал «Конвалія» на фасаді одного
з будинків поблизу Золотих Воріт, присвячений Лесі Українці та її поезії «Конвалія».
Загалом автори проекту Street City Art, створюючи під небом Києва
справжнє мистецтво і прикрашаючи портретами українців фасади будинків, нагадують
кожному, що місто – це люди, а не стіни.
Олена ОВЕРЧУК, «ПВ»
ФОТО guidovanhelten.com
Спостерігайте за тим, як у Києві з’являються нові мурали, за
допомогою інтерактивної мапи kyivmural.com. Протягом 2014–2015 років художники
з України, Іспанії, Аргентини, Австралії, Німеччини, Британії та Португалії прикрасили
муралами понад 30 будинків. Мурали стали справжньою прикрасою Києва і мають усі
шанси стати його новою візитівкою.
III. ДЕ НАС НЕМА
Представляємо вашій увазі уривок із роману «Жар і холод» профспілкового
діяча та передплатника газети «Профспілкові вісті» Олександра СИТАРА.
Продовження. Початок у № 37–38.
ДАЛЕЧЕНЬКО ВІД ЖМЕРИНКИ
Для хлопця з віддаленого села станція Бар ввижалася брамою у
великий світ. А тут дядя Мітя везе мене в Жмеринку. Жмеринський двірець, тобто
вокзал – казковий палац на перехресті всіх світових доріг. Я аж рота роззявив,
коли ми підкотили бричкою до парадного під’їзду. Оце так сила! І радісно, й лячно:
перони, паровози, вагони... А людей!.. Як бджіл у вулику. Сновигають туди-сюди
з торбами, мішками, фанерними чемоданами, у декого навіть картонні валізи з блискучими
защібками й оббитими залізом ріжками.
Він знайшов для мене попутників. Пилип Матвійович з дружиною
Феклою їхали аж до самої Воркути. Вагон купейний, а люди і сидять, і лежать на
верхніх полицях, і стоять у коридорі, в тамбурі. Куди вони їдуть? За чим? Невже
так, як я: чим далі, тим краще...
МІРА ДОВІРИ
Зрештою всілися. Пилип Матвійович з дружиною Феклою приїздив
у відпустку на батьківщину в село Котюжани Вінницької області. Кілька років тому
він завербувався на шахту. Так само по вербовці приїхала до Воркути і тітка Фекла
з Казані. Пилип Матвійович від простого прохідника виріс до посади головного маркшейдера
шахти «Воркутинська», Феклуша (так він називав дружину) працювала офіціанткою в
робітничій їдальні. Там і познайомилися: замовив симпатичній пампушечці два обіди,
розрахувався, а подати звелів лиш один, решта – задаток на майбутнє. Не прогадав.
Через тиждень зіграли шахтарське весілля. Народили дві дочки й сина.
Дядькові Пилипу не сиділось на місці. Раз за разом виходив на
перекур. Зрештою витягнув і мене, дав грошей купити в ресторані чвертку.
– Феклуші не скажемо, – шепнув на вухо. – Ти будеш нас пригощати,
і їй наллєш. Не відмовиться, якщо на дурняк.
Не знаю, чи Феклуша повірила, що я при грошах, але нам компанію
склала. Дорога далека – тільки до Москви більше тисячі кілометрів, а від зоряної
столиці до міста Печора десь коло двох тисяч. Дві доби в дорозі. Грали в підкидного
– в дурня…
19.12.2015
|