« на головну 25.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Культура

Ірреальний світ Фандикова

Ірреальний світ Фандикова

...Отже, повертаємося до справді прецікавої експозиції робіт харківсь­кого художника Олександра Фанди­кова, яку було презентовано під час березневої арт-акції «Любов, комсо­мол і весна» в Українському домі.

Невеличкий зал утягує в себе майже містич­ною силою: проходиш повз і мимохіть відчуваєш теплий струмінь разом із потоком чарівливого світла – і ступаєш туди, звідки «це» виникає. А ступивши, опиняєшся в оточенні просто-таки ди­вовижних картин, напи­саних олією. Передусім – колористика. Яскра­ві червоний, жовтий, темно-брунатний, жовто­гарячий, теплий зелений кольори і створюють, ніби сплавляють, диво­вижне тепло й світло, що притягує до себе, відда­лено нагадуючи роботи Архипа Куїнджі, котрий майстерно створював фарбами ілюзію справж­нього джерела світла. 


Якби такими фарбами і в такому їх поєднанні скористався і найбільш незрозумілий авангар­дист, однаково можна було б сказати, що лю­дина має добре душевне здоров’я і сприймає світ як подарунок. А Фанди­ков створює кумедні й зворушливі сюжети. Ге­рої його картин – химер­ні й невигадані казкові персонажі: маленькі тро­лі, гноми, тварини й пта­хи, феї, гобліни, ельфи, які живуть у власному (але впізнаваному) світі серед своєї (однак впізна­ваної) природи. Заклопо­тані, діловиті й щасливі, вони цілом занурені в просте й мудре життя, добре їм знайоме і звич­не. А от для глядача воно є певною загадкою, яка інтригує, – дверцятами, до яких треба підібрати ключ.

Так, це казкова краї­на, це невгамовна фанта­зія! Личка героїв, звісно ж, негарні, але сповне­ні такої приязні та ду­шевності, що мимоволі всміхаєшся. Вони ніби трохи легковажні, начеб­то несерйозні, принай­мні для такої солідної художньої техніки, як олійне малярство. Проте їхній світ є переконли­во гарним, бездоганним і притягальним. Тому що художник любить їх і працює з очевидною насолодою, з радістю, випустивши свою кри­лату фантазію на волю: літай, музо, приєднуйся до смішних маленьких істот. І муза не запере­чує, що теж очевидно. І якщо глядач у принципі не проти жанру, він не­гайно відчує себе запро­шеним до такого світу й способу життя, у якому для кожного є і сонце, й місце під сонцем. До справді казкового світу, де ВСІМ добре.  

РЕМБРАНДТ: ПСИХОЛОГІЧНА ЗАГАДКА

Портрети, які написав славетний голландець ще на початку XVII століття, можуть керувати увагою глядача! Як виявилося, такий ефект відбу­вається завдяки вмілому чергуванню на картині зон із розпливчастим і деталізованим зображен­ням.

Ми нізащо не здогадалися б про це, якби не науковці з університету Британської Колумбії. Вони зрозуміли се­крет полотен Рембрандта за допомогою сучасних прила­дів, здатних стежити за на­прямом людського погляду, та завдяки програмному за­безпеченню створення зо­бражень. Відомо, що око лю­дини зосереджується передусім на найбільш значущих точках предмета, який роз­глядається; одне слово, те, що ми бачимо, – загалом розпливчаста картина, май­же позбавлена деталей, плюс невеликі ділянки з чіт­кими деталями. Коли йдеть­ся про обличчя, – це, зрозу­міло, очі, ніс, рот. Саме на та­кому принципі й базується творча манера Рембрандта: примусити глядача зосередитися на головному, що, власне, якнайкраще передає характер і настрій людини на портреті.

Керівник наукової групи до­слідників Стів Ді Паола каже: «Голландський майстер до сьогодні є ніби екскурсово­дом для кожного глядача».

Звісно, у XVII столітті ще ні­кому не були відомі закони сприйняття, котрі є засадни­чими для цього прийому. Отже, винахід митця був чи­сто інтуїтивним. Але – гені­альним. Мабуть, до справи тепер візьмуться мисте­цтвознавці, які фахово й остаточно сформулюють причину невмирущої притя­гальності картин старого майстра.

 

БІДНИЙ БАГАТИЙ ПЕНСІОНЕР

Французький пенсіонер Ле Геннек, колишній елек­трик іспанського художника-модерніста Пабло Пікассо, заявив, що має сотні невідомих світу робіт метра.  

П’єр Ле Геннек упродовж трьох років, аж до самої смерті Пікассо у 1973 році, встановлював охоронну сиг­налізацію в його будинках у Франції. Тепер старому вже за сімдесят, і він стверджує, що одержував ці твори без­посередньо від самого Пі­кассо – як подарунки. У ве­ресні 2009 року Ле Геннек звернувся до сина художни­ка Клода Пікассо, який не знав про існування такої збірки, з проханням, щоб він виписав сертифікати справ­жності батькових творів. У колекції виявилася 271 кар­тина майстра. Нині цей скарб оцінюють у 60 млн євро. Тут і літографії, і дев’ять колажів у стилі кубізму, і ак­варель так званого «блакит­ного періоду» та багато ін­шого. Проте Клод Пікассо за­явив, що батько ні за яких обставин не віддав би одній людині стільки своїх творів, не став би розбазарювати те, над чим працював усе жит­тя. Спадкоємці художника подали на пенсіонера судо­вий позов, звинувативши його в незаконному заволо­дінні мистецькими творами.

Урешті-решт французька по­ліція таки вилучила картини в П’єра Ле Геннека, а фахівці підтвердили справжність цих робіт. «Увінчала» історію судова тяганина, що логічно і, найнеприємніше, – типово в подібних випадках. При цьому відомо, що Пабло Пі­кассо створив понад 20 ти­сяч творів, сотні з яких вва­жаються загубленими.

Сторінку підготувала Тетяна МОРГУН, «ПВ»

07.04.2011



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання