Рукотворні дива у «Костюринському провулку»
Юрій Лисенко
Об’єднання профспілок Харківщини постійно дбає про
задоволення культурно-духовних потреб працівників. Зокрема, ще торік було
започатковано дворічний фестиваль «Профспілки Харківщини мають таланти!».
Цьогоріч захід продовжила неординарна виставка-конкурс майстрів образотворчого
й декоративно-прикладного мистецтва, що відбулася в приміщенні галереї
сучасного образотворчого мистецтва «Костюринський провулок».
Під час урочистої церемонії нагородження переможців голова
ОПХО Сергій Тесленко сказав, звертаючись до завідувачки бібліотеки Харківського
кооперативного торгово-економічного коледжу Оксани Менткевич: «Щиро захоплений
Вашою творчістю. Вважаю, що представлена на виставці-конкурсі Ваша композиція
ляльок-мотанок «Я – жінка! Ви чуєте, люди, я – свічка, запалена Богом на вічне
життя!» є яскравим свідченням таланту нашого народу, його прагнення до
прекрасного та високохудожнього, а це зігріває наші серця й душі. Дякую Вам за
це».
О. Менткевич – одна з переможців згаданого конкурсу, проте
ці слова профспілкового лідера області сміливо можна адресувати кожному
учаснику мистецького заходу. Адже представлені на ньому роботи нікого не лишали
байдужим. Одні твори змушували відвідувачів виставки замислюватися, інші –
співпереживати, сумувати чи, навпаки, веселитися. Та кожен з представлених
витворів мистецтва викликав захват у поціновувачів прекрасного! Навіть важко
повірити, що вийшли вони з-під рук аматорів, а не професіоналів, що це
«просто» хобі людей, котрі віддають улюбленій справі лише свій вільний час.
Отже, задумуючи й реалізуючи цю виставку-конкурс, її
організатори керувалися шляхетною метою: виявити обдарованих людей, посприяти
розвиткові мистецьких надбань народу з різних видів образотворчого й
декоративно-прикладного мистецтва, надати можливість членам профспілок, які
працюють на підприємствах, в організаціях та установах, реалізувати свій
творчий потенціал, піднести власний художній рівень, беручи участь у
захопливому змаганні. А надзавданням організаторів вочевидь була ідея посилити
вплив народної творчості на естетичні смаки й культурно-мистецькі пріоритети
земляків – трудящих та членів їхніх сімей. І означеної мети, поза сумнівом,
було досягнуто!
Усього було представлено 104 експонати від 10 членських
організацій у 5 жанрах: скульптура, живопис, графіка, фотомистецтво й
декоративно-прикладне мистецтво.
Оцінювало роботи професійне журі, до складу якого ввійшли директор
центру науки, культури та мистецтва «Харківський Будинок учених», заслужений
працівник культури України Людмила Матюха, голова циклової комісії з рисунку
Харківського художнього училища Валерій Дорошенко, завідувачка відділу
декоративно-прикладного мистецтва Харківського обласного
організаційно-методичного Центру культури і мистецтва Анна Лівада. Тож надамо
їм слово.
Людмила Матюха:
– Хочу відзначити різноманітність жанрів; роботи виконано
різними в професійному сенсі категоріями учасників, але всі вони на досить
пристойному, я навіть сказала б, високому рівні. А в цілому важко переоцінити
значущість проведення Фестивалю майстрів народного мистецтва «Профспілки
Харківщини мають таланти!» для розвитку аматорського мистецтва, підтримки
традицій народної творчості.
Валерій Дорошенко:
– Дійсно, представлені роботи – високої якості. Всі вони
різні, особливі, на всі уподобання. Об’єднує їх лише те, що виконані руками
членів профспілок. Нам, членам журі, було дуже важко визначитися з переможцями,
бо, гадаю, всі автори представлених на виставці робіт є переможцями, вони
мають улюблену справу, а результати їхніх зусиль приносять велике естетичне
задоволення!
Гран-прі конкурсу одержали: в номінації «Графіка» –
В’ячеслав Рябінін, фельдшер Будянської дільничної лікарні Харківського
району; номінації «Фотомистецтво» – Андрій Філіппов, лікар-невропатолог КЗОЗ
«Харківська міська клінічна лікарня № 7»; номінації «Декоративно-прикладне
мистецтво» – Марія Педченко, старша медсестра КЗОЗ «Харківська міська лікарня № 3»
(у жанрі «Бісероплетіння»), Марина Скоромна, інженер першої категорії ДП
УкрНТЦ «Енергосталь» (вишивання хрестом), Ольга Непочатова, начальник ПЧ-1 АТЗТ
«Харківський коксовий завод» (вишивання комбіноване), Ірина Лисяк, озеленювач
цеху з ремонту будівель і споруд КП «Харківводоканал» (у жанрі «Ірландське
мереживо»), Інна Дмитрієнко, електромонтер цеху технічної експлуатації станційних
споруд № 3 Центру телекомунікаційних послуг Харківської філії ПАТ
«Укртелеком» (біокераміка із солоного тіста), Оксана Менткевич, завідувачка
бібліотеки Харківського кооперативного торгово-економічного коледжу
(лялька-мотанка). Оксана також одержала спеціальну нагороду голови Об’єднання
профспілок Харківської області.
Звісно, були й дипломанти виставки-конкурсу, котрих
нагороджено дипломами І, ІІ та ІІІ ступенів.
Тут же, на урочистій церемонії нагородження, ухвалили
рішення про щорічне проведення такої виставки-конкурсу серед майстрів народного
мистецтва.
Фестиваль продовжиться виступами студентської молоді,
присвяченими 200-річчю з дня народження Т. Г. Шевченка.
«МЕЛОДІЇ ДУШІ» МЕДИКІВ ЗАКАРПАТТЯ
Сергій Баранчиков
завідувач відділу організаційно-гуманітарної роботи
Закарпатської облпрофради
Серед спілчан Закарпатської обласної організації профспілки
працівників охорони здоров’я (голова Володимир Турок) чимало творчо
обдарованих особистостей. У медичних закладах, санаторіях
ПрАТ«Укрпрофоздоровниця» успішно працюють самодіяльні колективи, майстерність
яких постійно зростає. Це підтвердив і обласний, що відбувся в Ужгороді,
огляд-конкурс майстрів аматорського мистецтва в рамках фестивалю «Мелодії
душі».
У номінації «Вокально-інструментальні ансамблі, гурти» журі,
до складу якого входили члени президії обкому профспілки, визнало переможцем
вокально-інструментальний ансамбль санаторію «Сонячне Закарпаття» ПрАТ«Укрпрофоздоровниця»
(керівник Василь Зварич). Друге місце розділили ансамбль троїстих музик санаторію
«Квітка Полонини» – ТОВ «Сузір’я» (керівник Михайло Попович) та гурт
Виноградівської районної лікарні (керівник Микола Чедрекі).
У номінації «Майстерність виконання пісні» перше місце
присуджено лікарю обласної клінічної лікарні ім. А. Новака Володимиру Недашковському,
друге – лікарю Іршавської районної лікарні Тетяні Кузан, третє – лікарю Тячівської
районної лікарні № 1 Івану Дебічу.
Кращим у номінації «Художнє слово, поезія» став лікар
обласного центру нейрохірургії та неврології, голова первинної профорганізації
Олександр Гайдук.
Переможці та призери обласного огляду-конкурсу отримали Подяки
та матеріальну винагороду Закарпатської обласної організації профспілки
працівників охорони здоров’я.
Милі вольнощі Київської оперети
Тетяна Моргун
спеціально для «ПВ»
Казатиму про сцену, яка за покликанням, за визначенням є
динамічною, феєричною, святковою, чарівною та несподіваною. Вона в Києві
справді стала такою з призначенням близько 10 років тому нового директора –
художнього керівника трупи, заслуженого діяча мистецтв України Богдана Струтинського.
Про нього написано багато, а сказано добрих слів іще більше. Так, це керівник
креативний, діловий, з «окремою думкою», витонченістю в рухах та генеруванні й
ухваленні рішень; нарешті – з вражаючим почуттям гумору й непідробно
шанобливим ставленням до глядача. На цій базі успіх, ідеально спланований
тактично й стратегічно, й так само зреалізований, просто не міг не настати.
Зокрема, Київський національний академічний театр оперети
любить і вміє дивувати. Ось і цього разу, читаємо на сайті, глядачі, що
прийшли на початку лютого подивитися виставу «Летюча миша», не здогадувалися,
що з фінальним акордом історія кохання не завершиться. Бо щойно по закінченні
вистави до публіки від імені всієї трупи звернувся народний артист України
Микола Бутковський і, подякувавши глядачам, повідомив, що театр вирішив
зробити їм сюрприз. Приз. Аволодарем призу, мовляв, стане щасливчик із залу,
який визначиться через розіграш.
Виграв глядач, що мав сьоме місце в сьомому ряду, –
симпатична дівчина Карина, яку запросили вийти на сцену. Апризом-сюрпризом
виявилася пропозиція руки й серця від її коханого хлопця.
Виявляється, за кілька днів до вистави Андрій звернувся до
адміністрації Національного театру оперети й попросив допомогти йому в
незвичайний спосіб освідчитись у коханні й попросити руки Карини. Аоскільки, на
переконання Б. Струтинського, «театр – камертон суспільства», то цей «камертон»
просто зобов’язаний бути бездоганним, бути еталоном. Отже, до побажання хлопця
поставилися з повагою й розумінням – і влаштували йому заручини, ну, майже як
у «Сильві» (щоправда, там було без глядачів), на сцені, з розмахом, художньо!
До речі, для дівчини все це направду було сюрпризом, вона
зніяковіла, але очі її крізь сльози сяяли щастям і гордістю. На пропозицію
юнака вона відповіла згодою.
У такий спосіб відбувся ще один апофеоз вічної історії
кохання, й оплескам розчуленої публіки не було кінця-краю. Кажуть, то був
далеко не перший випадок освідчення в коханні на сцені Київського театру
оперети. Зрозуміло, щоразу все має інакший вигляд. Аголовне, вже трохи знаючи
характер і позиції Б. Струтинського, його в найкращому, навіть суспільно
найкращому, сенсі авангардні й дотепні сценічні «фішки», а також нині
безпрецедентно високу художню планку Київської оперети, не сумніваюся, що цей
театр завжди буде приємно дивувати й тішити свого глядача.
16.02.2014
|