Нещодавно відвідувачі
Київського метрополітену мали змогу спостерігати за чималими чергами на
станціях та численними конфліктами пересічних громадян з працівниками
підземки. Причиною цього стали нові правила проїзду пільговиків, запроваджені
за рішенням Київради. Раптова заборона використання пенсійного чи інших
посвідчень, окрім картки киянина, викликала гучний резонанс серед представників
пільгових категорій. За задумом, картка мала б допомогти визначити кількість
київських пільговиків, щоб отримати можливість компенсувати витрати
метрополітену.
Однак черги з метрополітену плавно перемістилися до
приміщень районних управлінь праці та соціального забезпечення (соцзабезів).
Оскільки їздити все одно потрібно, всі дружно взялися вирішувати проблему. Але
ж усім відомо, як «швидко» працюють наші держоргани. Тож не дивно, що всім
бажаючим видати картки одразу не вийшло.
Отже, вдалий, по суті, задум викликав ажіотаж та
невдоволення серед людей. Але ж, з іншого боку, картку киянина можна було
отримати з квітня 2012 року... Попередньо записавшись, потрібно було прийти в
призначений час і подати потрібні документи. А потім через декілька тижнів
забрати готову картку.
Загалом її власники мають право на безкоштовний проїзд у
громадському транспорті, отримання знижки в музеях та аптеках, з якими КМДА
уклала договори, а також пільгове медичне обслуговування. Крім того, на картці
зберігається інформація про її власника та отримувані пільги.
Разом з тим, міська влада знову наступає на старі граблі.
Надання адміністративних послуг – далеко не найсильніша сторона владної
діяльності, і це необхідно враховувати при запровадженні подібних нововведень.
Усі держоргани працюють за старою, ще «совковою» процедурою: громадянин збирає
необхідні довідки, особисто приносить їх до установи, а потім через деякий час
також особисто забирає результат. Такої системи давно немає у нормальних
країнах. В епоху інтернету абсолютно незрозумілим є недоступність листування з
владними установами за допомогою електронної пошти чи інтернет-сайтів. І це ми
вже не згадуємо про обіцяні паном Кличком єдині центри адмінпослуг,
організовані за принципом «єдиного вікна». Тож, може, міській владі слід почати
з наведення порядку у сфері надання адмінпослуг, а вже потім переходити до
інших новел?
Запитання риторичне.
А поки черги у соцзабезах – і досі там!
|